انس، تدبر و عمل به قرآن؛ کلید سعادتمندی جوانان
کد خبر: 3669545
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
خادم‌القرآن عباس سلیمی بیان کرد:

انس، تدبر و عمل به قرآن؛ کلید سعادتمندی جوانان

گروه فعالیت‌های قرآنی: خادم‌القرآن عباس سلیمی در مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن آستان عبدالعظیم(ع) بیان کرد: کلید سعادتمندی جوانان در گرو‌ی انس با قرآن، تدبر در قرآن و عمل به قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) یازدهمین آیین تجلیل از حافظان کل قرآن آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد و در این مراسم خادم‌القرآن عباس سلیمی بیان کرد: قرائت قرآن در مقابل تهاجم فرهنگی بسیار راه‌گشاست و در نتیجه باید حفظ قرآن را به طریق اولی راه‌گشا دانست که می‌تواند جوانان را در مقابل این تهاجمات حفظ کند.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه کلید سعادتمندی جوانان در انس با قرآن، تدبر در قرآن و عمل به قرآن است، لذا در آستان عبدالعظیم(ع) و با رهنمودهای تولیت معظم آیت‌الله ری شهری، آموزش قرآن و تربیت نونهالان و نوجوانان در دستور کار قرار گرفت.
پیشکسوت قرآنی کشور در ادامه افزود: از آغاز آفرینش، انسان با تهدیدات زیادی مواجه بوده و شیطان نیز در آغاز آفرینش از راه خدعه و نیرنگ وارد شده و به عنوان نصیحت‌گر بر سر پدر و مادر ما آورد، آنچه که آورد. ابلیس در برخورد با آدم و حوا اینطور وارد شد، اما در مورد دیگر انسان‌ها خطاب دیگری دارد و به عزت خداوند قسم می‌خورد که او را از صراط مستقیم خارج کند.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بیان کرد: رسول خدا(ص) فرمودند؛ شیطان مانند خون در رگ‌های آدم در جریان است، اما تنها راه برون رفت از این تهدید بزرگ در واقع کلام امام صادق(ع) است که فرمود: جوان مومنی که به تلاوت قرآن بپردازد، قرآن با گوشت و خونش درمی‌آمیزد، لذا تلاوت قرآن و حفظ آن یقیناً سپری در مقابل تهدیدات تلقی می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: آستان عبدالعظیم(ع) یکی از نهادهای تحت نظارت مقام معظم رهبری است و در مورد منویات معظم له مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن وظایف و سهم خود را دارد، اما باید توجه داشت که این حرکت، مستلزم حمایت نهادهای حمایتی است و من درخواست می‌کنم که بودجه فعالیت‌های قرآنی افزایش یابد تا بتوانیم به اهداف خود برسیم. 

captcha