توزیع 120 کوله‌پشتی به نیابت از شهدای لرستان بین خادمان موکب حضرت ابوالفضل(ع)
کد خبر: 3661801
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
امیدیان خبرداد:

توزیع 120 کوله‌پشتی به نیابت از شهدای لرستان بین خادمان موکب حضرت ابوالفضل(ع)

گروه فرهنگی: مسئول کمیته فرهنگی ستاد مردمی اربعین لرستان گفت: در حوزه جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی مسئله نیابت از شهدا، سربند و بسته فرهنگی ۱۸۷ شهید فرهنگی لرستات را تهیه کردیم و در راستای جریان‌سازی وصیت‌نامه شهیدان آزادبخت و سوری ۱۲۰ کوله پشتی به نیابت از شهدای لرستان بین خادمان موکب حضرت ابوالفضل(ع) توزیع کردیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، مسئول کمیته فرهنگی ستاد مردمی اربعین استان لرستان، شامگاه جمعه، 18 آبان ماه، در جمع خبرنگاران گفت: تیم‌ رسانه ما متشکل از چهار گروه تصویربرداری، خبرنگاری، مستندسازی و یک اکیپ، در مواکب هفت‌گانه ابوالفضل(ع) لرستان در نجف و کربلا، مستقر بود.
وی ادامه داد: در حوزه تصویربرداری و خبرنگاری در تمامی بخش‌های خبری شبکه افلاک به‌صورت مستقیم با مهران، نجف، مسیر پیاده‌روی و کربلا ارتباط برقرار می‌شد.
امیدیان با اشاره به ضبط و پخش مستند مردمی در این چهار نقطه در مرکز صدا و سیمای لرستان، عنوان کرد: در اربعین امسال مستند «کوله پشتی» برگرفته از وصیت‌نامه دو شهید لرستانی شهیدان علی‌مردان آزادبخت و حمید سوری توسط دو بازیگر لرستانی ساخته شد.
مسئول کمیته فرهنگی ستاد مردمی اربعین استان لرستان ادامه داد: در حوزه جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی مسئله نیابت از شهدا، سربند و بسته فرهنگی ۱۸۷ شهید فرهنگی استان لرستات را تهیه کردیم و در راستای جریان‌سازی وصیت‌نامه شهیدان آزادبخت و سوری ۱۲۰ کوله پشتی به نیابت از شهدای لرستان بین خادمان موکب حضرت ابوالفضل(ع) برای نیابت لرستان توزیع کردیم.

وی با اشاره به اعزام دانشجویان تمام دانشگاه‌های استان به صورت انفرادی و اعزام 40 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به صورت گروهی به پیاده‌روی اربعین، ادامه داد: پیش از اعزام نیز چهار جلسه فرهنگی با حضور مسئولان ارشد حوزه فرهنگی استان با محوریت ایثار و شهادت در خرم آباد برگزار شد و مقرر شد دانشجویان استان با کارت نایب شهید و به نیابت از شهدا به زیارت مشرف شوند

captcha