انعقاد تفام‌نامه قرآنی بین مرکز خدمات حوزه علمیه و تبلیغات اسلامی کردستان
کد خبر: 3660206
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

انعقاد تفام‌نامه قرآنی بین مرکز خدمات حوزه علمیه و تبلیغات اسلامی کردستان

گروه فعالیت های قرآنی: تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز خدمات حوزه علمیه استان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان به منظور انجام فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و آموزشی منعقد شد.

حجت الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌ا‌لمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای راهبردها و سیاست‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در خصوص مباحث فرهنگی و توسعه و هم‌افزایی با بخش‌های عمومی و دولتی در استفاده از پتانسیل‌ها و امکانات طرفین منعقد شده است.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه دوره‌های آموزشی و مهارتی تبلیغی ویژه مبلغین و مبلغات به منظور افزایش توانمندی‌ها و بکارگیری در مدارس و مساجد برگزار و دوره‌های مشترک و کارگاه‌های مشاوره‌ای، ورزشی، اردوهای خانوادگی ویژه روحانیون و خانواده‌های آنان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: اعزام مبلغ و مبلغه به مناطق و برنامه‌های مورد نیاز و استفاده از امکانات فیزیکی طرفین از جمله سالن‌ها و کلاس‌های آموزشی و مهمانسراها از دیگر موضوع تفاهم‌نامه بود.

وی اعلام کرد: براساس این تفاهم‌نامه تبلیغات اسلامی کردستان متعهد به برگزاری دوره‌های آموزشی، تأمین هزینه مربیان و اساستید مورد نیاز، برگزاری آزمون‌های پایان دوره و اعطای گواهینامه براساس ضوابط و قوانین سازمان و بکارگیری مبلغین و مبلغات آموزش دیده در دوره‌های مشترک خواهد بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: همچنین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان کردستان نیز متعهد به اعلام نیازسنجی آموزشی طلاب و خانواده‌های آنان به منظور تعیین نوع و میزان دوره‌های موردنیاز به تفکیک هر شهر خواهد بود و در راستای فعالسازی پرونده‌ها و بیمه‌ تأمین اجتماعی، خدمات درمانی، بیمه مکمل و عمر مبلغان و مبلغات اقدام خواهد کرد.

حجت‌الاسلام رستمی عنوان کرد: همچنین علاوه بر تفاهم نامه فرهنگی و آموزشی یاد شده تفاهم‌نامه‌ای قرآنی نیز مابین مرکز خدمات حوزه علمیه کردستان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس این تفاهم‌نامه قرآنی دوره‌های آموزش قرآن کریم و اعطای مدرک پایان دوره توسط ادار تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه علمیه کردستان برگزار می‌شود، یادآور شد: این تفاهم‌نامه‌ها به مدت دو سال طرفین را متعهد به انجام فعالیت خواهد کرد.

captcha