فراخوان جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس منتشر شد‎
کد خبر: 3648489
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۹
از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان؛

فراخوان جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس منتشر شد‎

گروه فرهنگی: جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و با همکاری انجمن داستان کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، مهدی محبی کرمانی، رئیس انجمن داستان کرمان دیروز دوشنبه، 10 مهر با اعلام این خبر گفت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم و به منظور انتقال میراث ارزشمند هشت سال دفاع مقدس و مستندسازی رشادت‌های دلاورمردان، زنان و مردان ایران اسلامی، جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره در دو بخش اصلی و آزاد بر پا خواهد شد که بخش اصلی داستان کوتاه با موضوع شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم می‌باشد و بخش آزاد داستان کوتاه با موضوع آزاد را شامل می‌شود.
 محبی بیان کرد: برای شرکت در این جشنواره هر شرکت‌کننده می‌تواند در بخش ویژه و آزاد، دو اثر ارسال کند البته تعداد کلمات هر داستان از ٣٠٠٠ کلمه بیشتر نباشد و داستان‌های ارسالی در کتابی چاپ نشده و در سایر جشنواره‌ها مقامی به دست نیاورده باشند.
وی همچنین درباره شیوه ارسال آثار گفت: آثار باید در قالب فایل word و به نشانی پست الکترونیک انجمن داستان کرمان anjoman.dastan.kerman@gmail.com ارسال شود.
رئیس انجمن داستان کرمان گفت: آخرین مهلت ارسال برای شرکت در این جشنواره  ١٥ اردیبهشت‌ماه ١٣٩٧ می‌باشد و معرفی آثار برگزیده، سوم خردادماه ٩٧ و همزمان با سالروز فتح خرمشهر خواهد بود.
جوایز هر بخش به نفر اول، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ١٠ میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم، لوح تقدیر و 7 میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم، لوح تقدیر و 5 میلیون ریال جایزه نقدی.
یادآور می‌شود، آثار برگزیده جشنواره در قالب یک مجموعه مستقل داستان به چاپ می‌رسد.
منبع: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان
captcha