ایمان و اخلاص؛ رمز ماندگاری دفاع مقدس/ضعف تبلیغات و اطلاع‌رسانی جنگ
کد خبر: 3645516
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

ایمان و اخلاص؛ رمز ماندگاری دفاع مقدس/ضعف تبلیغات و اطلاع‌رسانی جنگ

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که در دفاع مقدس آرامش در سنگر‌ها به برکت ذکر امام حسین(ع) بود، اظهارکرد: یکی‌از ضعف‌های ما تبلیغات و اطلاع‌رسانی جنگ بود امروز افسوس می‌خوریم که از شهدای خود اکثراً فیلم و مصاحبه‌ای نبود و اواخر جنگ این اتفاق افتاد و از سویی تمام رسانه‌های دنیا تبلیغ می‌کردند و همین تبلیغات اندک ما سبب افزایش رویه رزمندگان ما شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، شنبه، اول مهر در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی مسلح در استان، گفت: هیچ تردیدی نیست که با گذشت زمان بر عظمت دفاع مقدس افزوده می‌گردد، همانند حادثه عاشورا چراکه هرچه زمان بیشتری از این موضوع گذشت بر عظمت این حادثه اضافه شد.
وی افزود: یکی‌از علت‌هایی که امام حسین(ع) را به بیابان کشاند این بود که امام حسین(ع) را در بیابان از بین ببرند و اثری از این امام بزرگوار نماند، اما مانند چراغی درخشید، دفاع مقدس‌مان نیز همین حکم را دارد و گذشت زمان عظمت دفاع مقدس ما را بیشتر می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: یکی‌از ضعف‌های ما تبلیغات و اطلاع‌رسانی جنگ بود امروز افسوس می‌خوریم که از شهدای خود اکثراً فیلم و مصاحبه‌ای نبود و اواخر جنگ این اتفاق افتاد و از سویی تمام رسانه‌های دنیا تبلیغ می‌کردند و همین تبلیغات اندک ما سبب افزایش رویه رزمندگان ما شد و تبلیغات دروغ آن‌ها به جایی نرسید.
امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: در زمان جنگ دستان ما خالی بود و نیرو‌ها آمادگی نداشتند، اما هرچه جلو‌تر آمدیدم موفق‌تر شدیم و حتی بعد از پذیرش قطع‌نامه نیز دشمن دست‌بردار نبود و رزمندگان ما با مقاومت به پیروزی رسیدند.
وی با اشاره به این‌که رمز ماندگاری دفاع مقدس همان رمز ماندگاری قیام عاشورا و در درجه اول ایمان و اخلاص است، افزود: مقام معظم رهبری گفتند کلیات جنگ خوب گفته شد، اما جزئیات جنگ گفته نشد، جزئیات جنگ این است که ایمان رزمندگان را تبیین بکنیم، اخلاص در بین رزمندگان مثال‌زدنی بود و هوای نفس نداشتند. آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: یکی‌از فرماندهان نظامی اعلام کرد گلوله‌هایی که صدام و ارتشیان بعث در جنگ هشت ساله به‌کار بردند سه برابر گلوله‌هایی است که در سایر جنگ‌ها به‌کار برده شد، اما آرامشی در سنگر‌ها بود و امام حسین(ع)، نماز و یاد خدا فراموش نمی‌شد و آرزو‌هایی چون آرزوی شهادت که رزمندگان می‌کردند، عملی می‌شد.
وی گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که با فرماندهان و در جمع دانشوران نظامی داشتند، گفتند: امروز نیازمند نیرو‌های مؤمن و مخلص نظامی هستیم و باید نیرو‌های این‌چنینی تربیت کنیم.
وی با اشاره به این‌که هر کس تقوا داشته باشد راه بر روی او باز می‌شود، افزود: رزمندگان قیامت، بهشت و جهنم را می‌بینند و باور به قیامت نیز رمز ماندگاری است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به وجود امام راحل در زمان گذشته و دفاع مقدس اظهارکرد: وجود رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی که از یک شخصیت الهی بر خوردار هستند و تدبیر ایشان و نفوذ کلام ایشان همه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و همه کمالات را داراست و افتخار هستند.
امام جمعه خرم‌آباد گفت: از روزی که مصوبه برجام مطرح شد تا به امروز سخنان مقام معظم رهبری را مرور کنیم می‌بینیم تمام صحبت‌های ایشان عملی شده و در سایر مسائل نیز همین‌گونه است.
captcha