«فصل شیدایی» قدرت هنر را در انتقال مفاهیم ناب عاشورایی به تصویر كشید
کد خبر: 3644593
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
زارع:

«فصل شیدایی» قدرت هنر را در انتقال مفاهیم ناب عاشورایی به تصویر كشید

گروه فرهنگی: رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با اشاره به اجرای موفق نمایش «فصل شیدایی» گفت: اجرای نمایش میدانی فصل شیدایی توانست قدرت و خلاقیت هنرمندانه‌ای را در انتقال مفاهیم ناب عاشورایی به تصویر کشد و استقبال مردمی از این نمایش نیز گویای همین نکته بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس امروز، 29 شهریورماه از برگزاری اولین کارگاه آموزشی نمایش با حضور گروه‌های نمایشی از سراسر استان فارس به میزبانی شهرستان داراب خبر داد.

وی افزود: شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های هنری در میان جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر و ایجاد زمینه فعالیت ایشان و همچنین تربیت و پرورش هنرمندان متعهد و ارزشی و ارتقای کیفی و کمی تولیدات و آثار هنری و ادبی هنرمندان متعهد از جمله رسالت‌های سازمان بسیج هنرمندان در استان فارس است.

زارع، انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به زبان هنر را یکی از مهم‌ترین نقش‌های یک هنرمند در جامعه انقلابی اسلامی عنوان كرد و گفت: اجرای نمایش میدانی فصل شیدایی توانست قدرت و خلاقیت هنرمندانه‌ای را در انتقال مفاهیم ناب عاشورایی به تصویر کشد و استقبال مردمی از این نمایش نیز گویای همین نکته بود.

وی با اشاره به این نکته که تربیت و پرورش هنرمندان متعهد و ارزشی را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و اولویت‌های سازمان بسیج هنرمندان فارس است، افزود: اولین کارگاه نمایشی بسیج هنرمندان فارس با هدف ارزیابی سطح کیفی گروه‌های نمایشی کانون‌های بسیج هنرمندان و آموزش و ایجاد خلاقیت‌های نمایشی این گروه‌ها و ارج نهادن به هنرمندان متعهد و ارزشی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس همچنین از برگزاری دیگر کارگاه‌های آموزشی هنری تاپایان سال جاری خبر داد و افزود: در قالب سه رشته نمایشی بازیگری، نویسندگی وکارگردانی تئاتر با تدریس اساتیدی همچون دکتر حسین جعفری، احمد مومنی(مجری و تهیه کننده صدا وسیمای مرکز فارس) و هنرمند پیشکسوت تئاتراستاد ابراهیم رکنی و با نگاهی ویژه به آموزه‌های انقلابی و عاشورایی برگزار و نمایش روز واقعه، کوتوله‌ها، هزارو سیصد وسی ثانیه از جمله نمایش‌هایی است که در کنار کارگاه آموزشی به روی صحنه خواهند رفت.

یادآور می‌شود، اولین کارگاه نمایشی بسیج هنرمندان فارس با حضور گروه‌های نمایشی از شیراز، زرقان، بوانات، خرم بید، لامرد و دیگر گروه‌های نمایشی از سراسر استان فارس در روزهای 29 لغایت31 شهریورماه به میزبانی کانون بسیج هنرمندان داراب برگزار می‌شود.

captcha