اكثريت حجاج ايرانی از حج امسال رضايت دارند/ گرمازدگی کم بود
کد خبر: 3638464
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰

اكثريت حجاج ايرانی از حج امسال رضايت دارند/ گرمازدگی کم بود

گروه جامعه: در نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زيارت که پس از پایان ایام تشریق، امروز در مکه برگزار شد، رضایت اکثریت زائران از حج و کم بودن میزان گرمازدگی زائران برخلاف پیش بینی های صورت گرفته مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در مكه مكرمه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسكر سرپرست حجاج ایرانی در این نشست تصریح كرد: تا این مرحله از سفر در سایه عنایت پروردگار و دعای مردم عملیات روند مطلوبی داشته و اكثر حجاج ازحج امسال راضی هستند.

وی با تاكید براینكه سفر حج هنوز تمام نشده است، افزود: از امروز حساسیت‌ها بیشتر می‌شود و همه باید تلاش كنیم تا آخرین زائر از مكه و مدینه با كمترین مشكل به كشوربازگردد و پرونده حج امسال بسته شود.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت در بازگشت حجاج از طریق فرودگاه‌های مدینه و جده، برخورد اخلاقی و توام با حوصله با حجاج و توجیه مدیران، روحانیون و زائران در خصوص شرایط كاروان‌های مدینه بعد را یادآور شد و با اشاره به برخی نكات حج امسال تصریح كرد: آسیب شناسی باید در اولویت قرارگرفته و با حفظ تواضع و فروتنی برای به كمال رساندن برنامه ها بیشتر تلاش و پیگیری كنیم.

وی تصریح كرد: نقش موثر مقام معظم رهبری و تصمیم مسئولان نظام موجب شد راه حج امسال باز شود و همه زحمت كشیدند تا كارها به شكل مطلوبی انجام شود.

در ادامه این جلسه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با تاكید براینكه با محقق شدن وعده‌های داده شده به مردم عملا فضای منفی علیه حج به عنوان ركن دین از بین رفت، اظهار داشت: دراین فضا اعتماد مردم به بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بیشتر شده و رضایمندی در اكثر حجاج وجود دارد.

وی كارآمدی ساختار تعریف شده برای ایام تشریق را خوب توصیف كرد و گفت: اطاق كنترل عملیات نتیجه خوبی داشت و تقویت آن دربرنامه ریزی های آینده باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه مدیران واحدهای مختلف بعثه و سازمان حج و زیارت نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل حج امسال بیان و تصریح كردند كه توجیه عوامل اجرایی، فرهنگی و مذهبی و برگزاری كلاس های آموزشی برای آنان جهت آشنایی با شرایط جدیدی كه در حج شكل گرفته باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

در پایان این جلسه سید علی مرعشی رئیس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینكه با وجود دو برابر شدن مراجعات به درمانگاه‌ها و بیمارستان این مركز در ایام تشریق، كارها به روانی و سهولت انجام شد، افزود: در عملیات حج امسال تاكنون 13 نفر فوت كردند كه نسبت به فوتی های حج 94 بیش از 50 درصد كمتر است.

پیر حسین كولیوند معاون این مركز نیز از تعداد ویزیت‌ها و بیماران بستری شده در درمانگاه‌های عرفات و منا و بیمارستان صحرایی منا گزارش داد و تاكید كرد: برخلاف پیش بینی های قبلی، گرمازدگی در میان زائران كمتر بود و با تدابیر انجام شده همه مراجعان درمان شدند.

captcha