تربیت شهدا، ثمره تعظیم شعائر الهی است
کد خبر: 3630937
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵

تربیت شهدا، ثمره تعظیم شعائر الهی است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: تربیت شهدای والا مقام و مخلصی همچون شهید محسن حججی در نتیجه تعظیم شعائر الهی محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اعضای این شورا در استان اصفهان و  با بیان اینکه منشأ تعظیم شعائر الهی، تقوای قلبی است، نه تقوای ظاهری و لفظی، اظهار کرد: آن چیزی که شعائر دین را بزرگ جلوه می‌دهد، فقط از قلب مؤمن برمی‌خیزد و خدا را شاکر هستیم که در اصفهان، انسان‌های مؤمن انقلابی فراوان هستند.
وی با اشاره به تلاش‌های اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان به ویژه ریاست این شورا، افزود: در فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تلاش شده تا خط و خطوط سیاسی در آن مطرح نباشد و زمینه اختلاف در اصفهان ایجاد نشود.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به فعالیت چشمگیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برنامه‌هایی همچون تشییع شهدا که از وظایف اصلی شورای هماهنگی نیست، بیان کرد: همه تلاش‌ها حاکی از ایجاد انسجام و هماهنگی در میان دستگاه‌ها و عوامل اجرایی در راستای تعظیم شعائر انقلاب اسلامی و یک نوع آرامش است؛ تجربه نشان داده که اگر اصفهان آرام باشد، کل کشور نیز آرام است و آرامش در اصفهان به سایر شهرها سرایت می‌کند.
وی با بیان اینکه اصفهانی‌ها همواره توانسته‌اند با هزینه‌ اندک، کارهای بزرگ انجام دهند، تصریح کرد: تربیت شهدایی همچون شهید مدافع حرم، محسن حججی از تعظیم شعائر الهی منشأ می‌گیرد؛ این‌گونه شهدا پس از جنگ تحمیلی متولد شده‌اند و ویژگی‌های خاصی دارند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این شهید والامقام، خلوص است که به خوبی آن را می‌توان در وصیت نامه و توصیه‌هایش مشاهده کرد یا تواضعی که در مقابل پدر و مادرش داشت.
وی شهادت شهید حججی را یک نوع جنایت تاریخی دانست و گفت: این شهید در غربت و اسارت به مقام شهادت رسید و نحوه شهادت او، شاید سر بریدن از قفا شبیه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشد؛ در مجموع وجود چنین جوانانی که آماده خدمت به اسلام هستند، از همین جلسات و برنامه‌ها و تعظیم شعائر الهی نشأت می‌گیرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به شهید حججی گفته شده بود که اکنون نرو، بگذار امام زمان بیاید بعدا اقدام کن، در پاسخ گفته بود من می‌خواهم هم اکنون شهید شوم و در زمان حضرت مهدی(عج) دوباره زنده شده و شهید شوم، به نظرم انسان هر چقدر برای انقلاب هزینه کند، ارزش دارد؛ من اعتقاد دارم که خداوند عالم را برای چنین افرادی خلق کرده است.
وی گفت: اگر بر روی شعائر اسلامی کار شود، فرزندانمان، اسلامی تربیت می‌شوند، در غیر این صورت غیر اسلامی تربیت خواهند شد.

captcha