تربیت نسل منتظر بهترین زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است
کد خبر: 3630773
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

تربیت نسل منتظر بهترین زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است

گروه معارف: حجت‌الاسلام عبداللهی با بیان اینکه پیرامون بحث مهدویت و انتقال مفاهیم مهدوی متأسفانه آنگونه که باید کار انجام نشده، گفت: بهترین راه زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) تربیت نسل منتظر است.

حجت‌الاسلام ابراهیم عبداللهی، کارشناس ارشد مهدویت از مرکز تخصصی مهدویت قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به چاپ کتاب «مهدوی باوری در کودکان» گفت: این کتاب در 223 صفحه از انتشارات مرکز تخصصی مهدویت قم به چاپ رسیده است.
مؤلف کتاب مهدی باوری در کودکان با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی مهدوی، افزود: دوره‌های مذکور حول محور انتقال مفاهیم مهدوی به کودک و نوجوان به شیوه‌های کلاس‌داری و اجراهای جشنی و همایشی و نمایشی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه در این دوره‌ها 6 ضرورت انتقال مفاهیم مهدوی به کودکان بررسی می‌شود، اظهار کرد: ضرورت اول این است که دیگران مثل فرقه‌های مختلف درخصوص آموزه‌های دینی و اجتماعی خود که آن را ابزار سیاسی قرار می‌دهند کار می‌کنند.
کارشناس ارشد مهدویت از مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: ما متأسفانه درخصوص مهدویت کاری انجام نداده‌ایم و موضوعی برتر از این نداریم که بهترین راه برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) تربیت نسل منتظر است.
مؤلف کتاب مهدی باوری در کودکان بابیان اینکه چرا سنین کودکی در این بحث مورد توجه و انتخاب است، افزود: در مقدمه کتاب مهدی باوری در کودکان و فصل اول کتاب در این خصوص مفصل بحث شده است.
وی با اشاره به اینکه کودکان زیر هفت سال بیشترین تأثیرپذیری، تربیت‌پذیری و آموزه‎‌پذیری نسبت به آموزه‌های دینی و آموزه‌هایی که در معرض دید و مشاهده آن‌ها قرار می‌گیرند را دارند، گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم برخی بر این باورند که شاید فهم بحث مهدویت برای کودکان مشکل و یا محال است درصورتی که ما چندین سال است که در مراکز پیش‌دبستانی و مهدهای کودک در این خصوص کار انجام می‌دهیم و مدارس و مراکزی که بحث مهدویت در آن‌ها بیان شده تحولات عظیمی در دانش‌آموزان آن مدارس رخ داده و خانواده این دانش‌آموزان به این امر اذعان دارند که یک خود کنترلی حاصل از حضور امام(ع) در فرزندان آنان به وجود آمده است.
مؤلف کتاب مهدی باوری در کودکان تصریح کرد: در دوره دو روزه در کرمانشاه که زیر نظر بهزیستی و از طرف بنیاد مهدویت کرمانشاه برگزار شده فرصت بسیار محدود است و مطالبی که آماده کردیم شامل 25 موضوع شیوه‌های قصه‌گویی، شعرخوانی، شیوه‌های مواجه با ناهنجاری‌های رفتاری کودکان در کلاس و انواع بازی‌هایی که مربی می‌تواند در کلاس انجام دهد، آموزش داده می‌شود.
وی تصریح کرد: موضوع‌هایی که در این دوره دو روزه آموزش داده می‌شود مسائل آموزش و کمک آموزشی درخصوص مهدویت است، مواردی که بسیاری از مربیان پیش دبستانی و مدیران مهدهای کودک از آن غافل هستند.
حجت‌الاسلام عبداللهی اظهار کرد: در این دوره 372 گیگ مطلب آموزشی درخصوص انتقال مفاهیم مهدوی و دینی به کودک آماده شده که آموزش داده می‌شود و می‌توانیم آن را در اختیار بنیاد مهدویت و بهزیستی استان کرمانشاه قرار دهیم.
captcha