افزایش 100 درصدی جوایز برگزیدگان مسابقات قرآن استان تهران
کد خبر: 3629304
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
حجت‌الاسلام محمدزاده بیان کرد:

افزایش 100 درصدی جوایز برگزیدگان مسابقات قرآن استان تهران

گروه مسابقات: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران از دو برابر شدن میزان جوایز برگزیدگان چهلمین دوره مسابقات قرآن این استان خبر داد و گفت: تلاش شده است تا در همه رشته‌های این افزایش وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران،‌ روز گذشته 20 مردادماه در جمع خبرنگاران حاضر در چهلمین دوره مسابقات قرآن استان تهران،‌ با اشاره به برگزاری مطلوب این دوره از مسابقات،‌ گفت: به اذعان بسیاری از شرکت‌کنندگان و داوران، مسابقات قرآن استان تهران از سطح بالایی برخوردار بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در این دوره نیز شاهد حضور قاریان و حافظان سطح بالایی در مسابقات بودیم و همین امر رقابت‌ها را فشرده کرده بود. در این دوره در مجموع رشته‌ها و در بین رتبه‌های اول تا سوم مجموعاً از 42 برگزیده تجلیل شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ادامه به دعوت برخی داوران از استان‌های دیگر برای قضاوت این مسابقات اشاره و اظهار کرد: همه داوران بر سطح بالای مسابقات اذعان داشتند. 

محمدزاده همچنین به تعداد نمایندگان استان تهران در مرحله کشوری مسابقات نیز گفت: در بخش آقایان و بانوان و در برخی رشته‌ها بین پنج تا شش نفر به مرحله کشوری خواهند رفت، هنوز این رقم مشخص نیست، تلاش خواهیم کرد تا این رقم همان عدد شش باشد. امیدواریم همچون سال‌های گذشته این افراد در مرحله کشوری نیز حضور پرافتخاری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تأثیر برگزاری مسابقات در امامزاده‌ها اشاره کرد و گفت: ظرفیت بقاع متبرکه برای جذب مردم بسیار زیاد است و در ذات این بقاع این ظرفیت وجود دارد. مردم به خاطر سنت‌ها و اعتقاداتی که دارند در بقاع متبرکه حضور می‌یابند. این بسته به متصدیان بقاع متبرکه است که مراجعه‌کنندگان را در بقاع متبرکه با آموزه‌های دینی و قرآنی آشنا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که مردم را در بقاع متبرکه ماندگار می‌کند، برگزاری مسابقات قرآن است. در طول مسابقات، زائران به طور مرتب حضور داشتند و هم از تلاوت‌ها استفاده داشتند و هم اینکه این فرهنگ را به محل زندگی و محل کار خود و ... منتقل می‌کنند. بنابر این پایه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید قرآنی باشد و ان‌شاالله این اتفاق خواهد افتاد.

محمدزاده در ادامه در مورد میزان جوایز این دوره از مسابقات نیز گفت: جوایز و میزان آن در هر دوره از مسابقات از یک الگوی خاص که توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ارائه می‌شود پیروی می‌کند. اما آنچه که مشخص است این است که تصمیم بر این گرفته شد تا جوایز نسبت به سال قبل دو برابر شود. 

وی در پایان با اشاره به سطح بسیار بالای مسابقات قرآن استان تهران،‌ گفت: به اعتقاد من با اینکه جوایز دو برابر شده است، اما همچنان جا برای افزایش مشوق‌ها وجود دارد. تلاش کرده‌ایم تا جوایز در همه رشته‌ها دو برابر شود.

captcha