ریاست كمیته پژوهش شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس به حوزه‌های علمیه رسید
کد خبر: 3625213
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

ریاست كمیته پژوهش شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس به حوزه‌های علمیه رسید

گروه فعالیت‌های قرآنی: در نخستین نشست دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه‌های علمیه این استان به‌عنوان رئیس کمیته پژوهش این شورا انتخاب شد.

ملیحه امیرحكیمی، مسئول دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از برپایی نخستین نشست این دبیرخانه خبر داد و گفت: این نشست امروز، 9 مردادماه در محل گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

وی با بیان اینكه در این نشست مسئولان كمیته‌های مختلف شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس مشخص شدند، افزود: در این راستا حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس به عنوان رئیس كمیته پژوهش، مهدی احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس به عنوان رئیس كمیته تبلیغ و ترویج و حمیدرضا آذری، مدیركل آموزش و پرورش فارس به عنوان رئیس كمیته آموزش عمومی قرآن معرفی شدند.

امیرحكیمی اظهار كرد: در این نشست بنا شد تا تمام كمیته‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس تا هفته آینده اعضای خود را مشخص كرده و زمان برگزاری جلسات هفتگی خود را به دبیرخانه اعلام كنند تا دبیرخانه از كم و كیف فعالیت‌های آنان مطلع باشد.

مسئول دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس ادامه داد: همچنین بنا شد تا هر كدام از كمیته‌ها جداگانه سند راهبردی توسعه فعالیت‌های قرآنی را نوشته و به دبیرخانه ارائه دهند تا در آنجا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم تصویب شود.

وی با بیان اینكه یكی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست این بود كه از مؤسسات قرآنی نیز حمایت شود، گفت: همه مؤسساتی كه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو اتحادیه تشكل‌های قرآنی استان هستند در این راستا حمایت خواهند شد و به یاری خدا بعد از ادغام دو اتحادیه تشكل‌های قرآنی و مؤسسات مردمی تمام مؤسسات قرآنی استان حمایت خواهند شد.

امیرحكیمی در پایان زمان برگزاری نشست بعدی این شورا را دوشنبه هفته آینده اعلام كرد و گفت: در نشست نخست دبیرخانه تمام اعضای دبیرخانه به جز نماینده اوقاف و مؤسسه بیت‌الاحزان حضور داشتند.

captcha