دنیا به داشتن سرمایه علمی ایران غبطه می‌خورد/ برنامه‌های جهاددانشگاهی در جشنواره فناوری‌های نوین شهری
کد خبر: 3623822
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

دنیا به داشتن سرمایه علمی ایران غبطه می‌خورد/ برنامه‌های جهاددانشگاهی در جشنواره فناوری‌های نوین شهری

گروه اجتماعی: رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی گفت: دنیا به داشتن سرمایه‌ علمی ایران غبطه می‌خورد و حسرت کشورهای توسعه یافته، داشتن چنین نیروی علمی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محمد صادق بیجندی، رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی روز گذشته در نشست خبری جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین در اصفهان، اظهارکرد: هزینه‌ تربیت یک دکتری معادل 1 میلیون دلار، کارشناسی  ارشد 800 هزار دلار، کارشناسی 600 هزار دلار است و در حال حاضر بیش از 50 هزار دانشجوی دکتری شاغل در کشور داریم؛ در واقع  حدود 60میلیارد دلار فقط در مقطع دکتری سرمایه انسانی در کشورمان وجود دارد.
وی با بیان اینکه دنیا به داشتن چنین سرمایه‌ای غبطه می‌خورد و حسرت کشورهای توسعه یافته داشتن چنین نیروی علمی است، گفت: کاری که در اصفهان انجام شده، بستری خواهد بود که نخبگان علمی، توانایی‌هایی خود را در نشان دهند.
وی تصریح کرد: 71 محصول از خدمات شهری و فناورانه داریم که در مجموعه جهاد دانشگاهی در حال کار است که در قالب 35 شرکت، موسسه و واحد در نمایشگاه حضور دارند. بسیاری از  محصولات نمایشگاه، محصولات نوینی  هستند که 3 و یا 4 محصول آن برای شرکت‌های هواپیمایی آسمان، هما و ماهان قابل توجه بوده و اکنون آماده خریداری آن‌ها هستند.
بیجندی با بیان اینکه تلاش داریم در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام‌های اساسی برداریم، گفت: اگر استعدادها و توانایی جوانان کشورمان را باور کنیم، هیچ سد و مانعی برای توسعه کشور وجود نخواهد داشت.
وی در رابطه با رویدادهای استارتاپ گفت: همان‌طور که اطلاع دارید در کشور، رویدادهای استارتاپ زیادی برگزار می‌شود. از مجموعه برنامه‌های جهاد دانشگاهی، رویداد استارتاپ شهر هوشمند است که  همزمان با افتتاح نمایشگاه فناوری‌های نوین آغاز خواهد شد.
معاون جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت شرکت‌های فعال فناوری و دانش بیان، ادامه داد: یکی از مشکلات این  شرکت‌ها، بحث اتصال به بازار است و به همین منظور ما طرح همیار بازار را در این نمایشگاه برگزار خواهیم کرد که این طرح برای اولین بار با همکاری جهاد دانشگاهی و شهرداری انجام می‌شود.
رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد  گفت: به مراجعه کنندگان به نمایشگاه فناوری‌های نوین، پیش از ورود اطلاعاتی داده و در حین بازدید نیز به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود و پس از خروج از نمایشگاه با آن‌ها در ارتباط خواهیم بود. 

دنیا به داشتن سرمایه علمی ایران غبطه می‌خورد/ برنامه‌های جهاددانشگاهی در جشنواره فناوری‌های نوین شهری
captcha