جامعه‌ سالم مستلزم فرهنگ‌سازی فردی و اجتماعی است/ رونمایی از نرم‌افزارهای جدید تربیتی
کد خبر: 3623470
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

جامعه‌ سالم مستلزم فرهنگ‌سازی فردی و اجتماعی است/ رونمایی از نرم‌افزارهای جدید تربیتی

گروه اجتماعی: مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه‌علمیه اصفهان با اشاره به محتوا و ویژگی نرم‌افزارها و کتاب‌های منتشر شده این مرکز در زمینه سبک زندگی، گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم و صالح و پیش‌رو داشته باشیم، باید در وادی فرهنگ‌سازی و جامع سازی فردی و اجتماعی تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سید احمد سجادی، مدیر عامل مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه استان اصفهان صبح امروز چهارشنبه در آیین رونمایی از محصولات جدید این مرکز، اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری توجه به سبک زندگی اجتماعی و فردی مردم کشور  و به خصوص قشر جوان، نوجوانان، فرهیختگان و آینده‌سازان کشور است.
وی افزود: ایشان در سخنرانی‌های‌شان پیرامون الگو پذیری جوانان، فرهنگ غرب و شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی تذکراتی داده‌اند و بعد از آنکه به تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی پرداختند، اخیرا به همه کسانی که دستی در فرهنگ دارند و در وادی فرهنگ تلاش می‌کنند، دستور آتش به اختیار را صادر کرده‌اند و این نشان می‌دهد که ما در وادی فرهنگی، علمی و ایجاد یک الگوی مناسب برای آحاد ملت، نیاز به یک فرهنگ سازی عمیق وسیع داریم.
وی گفت: در همین رابطه مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه استان اصفهان با مدنظر قرار دادن سخنان مقام معظم رهبری، سبک زندگی را به دو بخش اجتماعی و فردی تقسیم کرده است.  
سجادی ادامه داد: ما معتقدیم اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم و صالح و پیش‌رو داشته باشیم، باید در وادی فرهنگ‌سازی و جامع سازی فردی و اجتماعی تلاش کنیم.
سجادی با اشاره تولید نرم‌افزارهای تربیتی کودک و نوجوان، افزود: محور تولیدات ما دوران نوزادی، کودکی، نوجوانی و جوانی است و در خصوص تولید نرم‌افزارهای تربیت دوران میانسالی، پیری و کهنسالی فعلا برنامه‌ای طراحی نکرده‌ایم.
وی به تولید نرم‌افزاری برای دوران بارداری و پرورش نوزاد و شیرخواری تحت عنوان نرم‌افزار نوزادی اشاره کرد و گفت: کتاب این مجموعه تحت عنوان نوزادی و حاصل تلاش پژوهشگران و مشاوران علمی مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه استان منتشر شده است که در زمینه موضوعات دینی،  پزشکی، روانپزشکی و روانشناسی در این کتاب به بیش از 150 منبع علمی مستند ارجاع داده شده است.
وی ادامه داد: نرم‌افزاریی نیز با موضوع آموزش‌های مهارتی مورد نیاز به کودک تحت عنوان همشاگردی سلام به همراه کتاب آن تولید و منتشر شده است.
سجادی در ادامه در خصوص بهداشت، سلامت و بیماری‌های کودک، نرم‌افزاری تحت عنوان طراوت غنچه‌ها تولید شده که در این نرم‌افزار،  پزشکی نوین و طب سنتی ایرانی با هم ادغام شده‌اند و نرم افزار و کتابی جامع را در اختیار علاقه‌مندان می‌دهد.
وی به تاثیرات رسانه بر کودک اشاره کرد و افزود: کتاب کودک و رسانه به منظور راهنمایی والدین و مربیان برای تربیت فرزندانی سالم و تقابل و تعامل با رسانه منتشر شده است. 
مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه‌‎علمیه گفت: نرم‌افزار بازی هنر و خلاقیت تحت عنوان اتاق شادی و همچنین نرم افزاری  جهت آشنایی با شیوه‌های تربیتی کودک تحت عنوان فرزندانی برای آینده نیز در این مرکز تولید شده است.

captcha