روابط موجود میان كشورهای اسلامی در حد انتظار نیست/ ملاصدرا، متعلق به همه انسان‌هاست
کد خبر: 3621545
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
احمدی:

روابط موجود میان كشورهای اسلامی در حد انتظار نیست/ ملاصدرا، متعلق به همه انسان‌هاست

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از روابط نامناسب میان كشورهای اسلامی انتقاد كرد و گفت: این‌گونه روابط نامناسب شایسته و در حد انتظار مسلمانان نیست چنانچه امروز مشاهده می‌كنیم كه چالش‌های قابل توجهی در روابط كشورهای اسلامی در دنیا وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان عصر دیروز، 30 تیرماه در مراسم افتتاحیه نشست علمی «در پرتو ملاصدرا» كه با اندیشمندان داخلی و خارجی در شیراز برگزار شد، با یادآوری چگونگی نقش مسلمانان در شكل‌دهی آینده آنان، افزود: چالش‌های بنیادین و همچنین فرصت‌هایی در این زمینه برای مسلمانان وجود دارد.

احمدی با تأكید بر اینكه مسلمانان باید در جوامع خود به مسئولیت‌هایشان واقف باشند تا بتوانند این مسئولیت‌ها را به نحو معقولی به سرانجام برسانند، گفت: طی سال‌های اخیر متأسفانه چالش‌های قابل توجهی دامن‌گیر كشورهای اسلامی شده است كه از جمله آن‌ها می‌توان به فرقه‌گرایی، تروریسم، جنگ‌های داخلی و غیره اشاره كرد كه همه این‌ها موجب شده تا شرایط كشورهای اسلامی دچار بحران شود.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان همچنین از روابط نامناسب میان كشورهای اسلامی انتقاد كرد و گفت: این‌گونه روابط نامناسب شایسته و در حد انتظار مسلمانان نیست چنانچه امروز مشاهده می‌كنیم كه چالش‌های قابل توجهی در روابط كشورهای اسلامی در دنیا وجود دارد و این مسئله موجب می‌شود كه شرایط برای تبادل تفكر و اندیشه‌ها و همچنین علم و فرهنگ میان كشورهای اسلامی میسر نشود.

وی، خواستار هماهنگی و هم‌فكری كشورهای جهان اسلام شد و گفت: اگر میان كشورهای اسلامی اتحاد و انسجام در برابر دشمنان مشترك وجود داشت، مسلماً شرایط امروز آنان نیز متفاوت بود و این همان موضوعی است كه نیاز به تأمل و دقت دارد.

احمدی در ادامه سخنان خود برگزاری این نشست را فرصتی برای بحث و بررسی پیرامون چالش‌ها و فرصت‌های مسلمانان در چشم‌انداز و اندیشه‌های ملاصدرا برشمرد و ابراز امیدواری كرد كه در چنین نشست‌هایی راهكارهای مناسبی برای حل چالش‌های موجود میان كشورهای اسلامی ارائه شود.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان همچنین ملاصدرا را شخصیتی برجسته و متفكر جهان اسلام دانست كه به عنوان یك گنج در زمان خودش ناشناخته بود و سپس فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص ملاصدرا یادآور شد و گفت:‌ همان‌طور كه معظم‌له نیز فرمودند مکتب فلسفی ملاصدرا همچون شخصیت و زندگی او مجموعه‌ای در هم تنیده و به وحدت رسیده است.

وی با تأكید بر اینكه ملاصدرا متعلق به همه جوامع و انسان‌هاست، گفت: مكتب ملاصدرا متعلق به یك ملیت و جغرافیا نیست و از این نظر هم ایرانیان باید به این قضیه افتخار كنند.

captcha