استقرار 50 روحانی اهل سنت در مساجد روستایی کردستان
کد خبر: 3616321
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

استقرار 50 روحانی اهل سنت در مساجد روستایی کردستان

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اجرای طرح استقرار روحانیان اهل سنت برای اولین بار در کردستان گفت: در مرحله اول این طرح 50 نفر از روحانیان اهل سنت در مساجد مستقر می‌شوند.

حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، گفت: در راستای طرح استقرار روحانیون اهل سنت و اعزام آنان برای تبلیغ برنامه‌ریزی های لازم در این اداره انجام شده تا از ظرفیت روحانی اهل سنت در امر تبلیغ به بهترین شیوه ممکن استفاده شود.

وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات لازم با مرکز بزرگ اسلامی در راستای اجرای این طرح افزود: همه در قبال تبیین مسائل ارزشی و به‌ویژه احکام عبادی برای مردم مسئولیت داریم.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اجرای طرح استقرار روحانیون اهل سنت  برای اولین بار در کردستان عنوان کرد: در مرحله اول این طرح 50 نفر از روحانیون اهل سنت در مساجد مستقر می‌شوند.

وی بیان کرد: از این روحانیون مستقر در راستای تدریس احکام و آموزش قرآن کریم و برنامه‌های فرهنگی در مساجد بهره گرفته می‌شود. و سازمان تبلیغات اسلامی از روحانیون حمایت لازم را می‌کند.

حجت‌الاسلام رستمی اعلام کرد: از هر برنامه‌ای که خروجی آن مورد تائید سازمان تبلیغات اسلامی و در راستای آموزش احکام و مسائل دینی باشد، حمایت می‌کنیم و از این جهت آماده هر گونه همکاری با روحانیون هستیم.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان رتبه گفتمان‌های دینی استان را نسبت به سایر استان‌ها رتبه بسیار خوبی ارزیابی کرد و یادآور شد: موفقیت طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی، دینی و قرآنی در سایه زحمت و تلاش اساتید و همکاران اداره تبلیغات اسلامی میسر شده است.
captcha