دانشجوی انقلابی صاحب فکر و تحلیل باشد/ اهميت اولويت‌گذاری اخلاق و معنويت در تمام امور دانشجويان
کد خبر: 3615135
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
قزلسفلی:

دانشجوی انقلابی صاحب فکر و تحلیل باشد/ اهميت اولويت‌گذاری اخلاق و معنويت در تمام امور دانشجويان

گروه اجتماعی: فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس تأكید كرد كه دانشجوی بسیجی و انقلابی باید صاحب فکر و تحلیل باشد و جنبه فکری خود را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی فارس، اسماعیل قزلسفلی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس در جلسه تودیع و معارفه مسئولان پیشین و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز با اشاره به انتظارات از مجموعه بسیج دانشجویی این دانشگاه، بر تبیین و ترویج گفتمان امامین انقلاب اسلامی تأكید كرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم دانشجویان بسیجی و انقلابی ارتقای سطح علمی، تحصیلات و پیشرفت در این زمینه باشد و مدارج پیشرفت و ترقی را به سرعت طی کنند.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی پرچمدار فعالیت‌های دانشجویی باشد، بر جذب، نگاه حداکثری و توسعه مخاطبان تأکید کرد و افزود: دانشجویان بسیجی طوری عمل کنند که بسیج دانشجویی مثل چتری برای سایر تشکل‌ها باشد چراکه هرکس دل در گروه نظام، دغدغه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب دارد، بسیجی است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه این بسیج متعلق به همگان است و بسیج دانشجویی نباید مثل شرکت خصوصی اداره شود، اضافه کرد: بسیج دانشجویی برای فعالیت سلایق مختلف سیاسی بستر ایجاد کرده است و در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، جهادی، ورزشی، سیاسی، اجتماعی و... فعالیت می کند.

قزلسفلی با اشاره به فعالیت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز گفت: بسیج دانشجویی این دانشگاه بستر نقش‌آفرینی تخصصی را برای دانشجویان فراهم کند.

وی با اشاره به صنعت، کشاورزی، سلامت و گردشگری به عنوان مسائل بومی استان فارس و برنامه‌های بسیج دانشجویی در این زمینه، بر نقش‌آفرینی دانشگاه صنعتی و دانشجویان آن در حوزه صنعت استان تأكید كرد و گفت: بسیج دانشجویی استان فارس در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام به راه‌اندازی قرارگاه شهید احمدی روشن کرده و در این راستا نیز اقدامات عملیاتی انجام داده است که در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه نیز می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه این تشکل دانشجویی در مسائل دانشگاهی خود را مددکار دانشگاه می‌داند، بر تعامل سازنده با مسئولان دانشگاهی و مطالبه‌گری تخصصی تأکید کرد و گفت: تعامل با مسئولان دانشگاهی نباید مانع مطالبه‌گری، پرسشگری، نقد عالمانه، منصفانه و سازنده دانشجویان بسیجی و انقلابی شود.

قزلسفلی، جهاد اجتماعی شهری را یکی دیگر از رویکردهای بسیج دانشجویی استان فارس عنوان كرد و گفت: برای کاهش رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های متنوعی داریم که در این راستا بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز نیز در عرصه حرکت‌های جهادی اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان بسیجی موضوع پیش‌روندگی را در تشکیلات خود دنبال کنند، افزود: تشکیلات باید تربیتی بوده و اخلاق و معنویت نیز مهم‌ترین اولویت در کارها باشد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه مباحث مهارتی، تشکیلاتی و تربیتی از فعالیت‌های همیشگی دانشجویی باشد ادامه داد: بسیج دانشجویی در دانشگاه نباید فقط حضور داشته باشد بلکه باید ظهور داشته باشد.

قزل سفلی با تاکید بر عدم انفعال دانشجویان بسیجی و انقلابی گفت: دانشجوی بسیجی و انقلابی باید صاحب فکر و تحلیل باشد و جنبه فکری خود را تقویت کند.

وی، مواجهه تخصصی با مسائل را یکی دیگر رویکردهای بسیج دانشجویی برشمرد و افزود: به مسائل و مشکلات نباید از دریچه سیاسی نگاه کرد بلکه باید آن ها را با نگاه تخصصی و علمی بررسی و بیان کرد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس بر استفاده از ظرفیت خوابگاه‌ها و هیئت‌های دانشجویی، تشکل‌ها و اساتید ارزشی تأکید کرد.

در این جلسه جلیل مقدسی، رئیس دانشگاه صنعتی شیراز با اشاره پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: انقلاب اسلامی دستاوردها و برکات زیادی داشته است که باید برای مردم و جامعه تبیین شود و انتقادات نیز باید منصفانه باشد.

وی به فعالیت‌های موثر بسیج دانشجویی استان فارس به ویژه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز اشاره و از مسئولان این مجموعه نیز تقدیر و تشکر کرد.

در این جلسه از زحمات صادق سوچی، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز تقدیر و کورش میرزایی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته هوافضا به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی این دانشگاه معرفی شد و خانم سیفی نیز به عنوان جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز جایگزین فرزانه ولی‌زاده شد.

یادآور می‌شود،‌ این جلسه در قالب سلسله نشست‌های مسیر همدلی که از سوی بسیج دانشجویی استان فارس با حضور مسئولان دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی به ویژه ادارات مرتبط با دانشگاه برگزار شد.

captcha