عملیات سپاه مرحله جدیدی از مقابله میدانی با تروریسم بود/ اتمام خلافت پوشالی داعش
کد خبر: 3611209
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
تحلیلگر لبنانی در گفت‌و‌گو با ایکنا:

عملیات سپاه مرحله جدیدی از مقابله میدانی با تروریسم بود/ اتمام خلافت پوشالی داعش

گروه بین‌الملل: ایران و هم‌پیمانان این کشور در محور مقاومت، در مبارزه با داعش از ایالات متحده آمریکا و ائتلاف بین‌المللی که هفتاد کشور عربی و خارجی را در برگرفته است، قاطع‌تر و مصمم‌تر عمل کرده و عملیات سپاه در دیر‌الزور، مرحله جدیدی از مقابله میدانی با تروریسم و شاید مرحله سیاسی جدیدی در سطح منطقه باشد.

عملیات سپاه مرحله جدیدی از مقابله میدانی با تروریسم بود/ اتمام خلافت پوشالی داعش
طلال عتریسی، رئیس مرکز منطقه‌ای و مطالعات سیاسی ـ اجتماعی دانشگاه لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) با اشاره به علت انتخاب «دیرالزور» سوریه، برای هدف حمله موشکی میان‌برد زمین ـ زمین سپاه پاسداران علیه گروه تروریستی داعش گفت: دیر‌الزور، مقر اصلی و نظامی عملیات تروریستی، پایگاه‌های کنترل فرماندهی، مراکز ساخت و تولید خودروهای انتحاری و مراکز تجمع تروریست‌های تکفیری داعش است. همچنین با توجه به پیوند جغرافیایی این شهر با مرز عراق، دیرالزور، شهری استراتژیک و مهم در وضعیت نظامی سوریه به‌شمار می‌آید به همین دلیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران این نقطه را هدف شلیک موشک‌های خود قرار داد.
وی در رابطه با پیام این حمله موشکی به داعش و سردمداران اصلی آن یعنی اسرائیل و برخی کشورهای عربی معاند با ایران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در انتقام از حملات تروریستی اخیر این گروه جنایتکار در تهران، منطقه دیر‌الزور را مورد هدف حملات موشکی خود قرار داد که باعث هلاکت بیش از 360 داعشی شد؛ پیام این حمله فقط متوجه داعش نیست بلکه عملیات، پاسخی به تمام تهدیدات دشمنان ایران از اسرائیل گرفته تا ایالات متحده آمریکا بود که هر روز ایران را تهدید می‌کنند.
وی تأکید کرد: این عملیات نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در هر لحظه آماده پاسخ به هر تهدیدی است.
عتریسی همچنین با اشاره به یاوه‌گویی‌های اخیر ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تغییر نظام در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تمام این سخنان گزاف و یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور جدید غیر واقعی و غیر عملی است و نه تنها برای ایران بلکه برای تمام کشورهای جهان، هیچ اساس، پایه و معنایی ندارد؛ چرا‌که امروز جهان تلاش می‌کند که روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی را با ایران بیش از پیش توسعه و گسترش دهد.
رئیس مرکز منطقه‌ای و مطالعات سیاسی ـ اجتماعی دانشگاه لبنان افزود: همانطور که می‌دانیم ایالات متحده آمریکا بیش از سی سال است که تلاش می‌کند تحریم و فشارهای زیادی به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد سازد تا این کشور را نیز به زیر یوغ خود و به زانو درآورد. اما تلاش‌های مذبوحانه آمریکا پس از 4 دهه کماکان به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان مستحکم و مستقل در برابر قدرت‌های استعماری و استکباری ایستاده و توانسته است دستاوردهای بزرگی در تمام سطوح علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به دست بیاورد.
عتریسی افزود: باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز در سخنانی اذعان کرده بود که تغییر نظام در ایران امکا‌ن‌پذیر نیست و باید به تحریم و فشار روی آورد، بنابراین حتی ترامپ هم نمی‌تواند این‌گونه تهدیدات را اجرا کند؛ این سیاست نخ‌نمای دولتمردان آمریکا، غیر واقعی و غیر عملی است.
این تحلیلگر برجسته مسائل سیاسی خاورمیانه در ادامه گفت: در هر حال حمله موشکی ایران، هم‌پیمانان سوری ایران و محور مقاومت را تقویت می‌کند و ایران را قدرتی موازی با روسیه قرار می‌دهد، چرا که روسیه نیز تقریباً یک سال گذشته، عملیات مشابهی انجام داد و از خاک خود موشک‌هایی را به سوی مقر گروه تروریستی داعش شلیک کرد، بنابراین ایران امروز نیز قدرت‌نمایی را تجربه می‌کند.
وی افزود: تمام این اتفاقات بدین معناست که داعش در امان نیست و همواره مورد تهدید بوده و هرجا که باشد، دست ایران می‌تواند به او برسد و هیچ فرصتی برای پیشروی ندارد، چراکه دوران خلافت دروغین و پوشالی این گروه تکفیری به پایان رسیده است.

عتریسی تأکید کرد: ایران و هم‌پیمانان این کشور در محور مقاومت، در مبارزه با تکفیری‌‌های داعش از ایالات متحده آمریکا و ائتلاف بین‌المللی که هفتاد کشور  عربی و خارجی را در برگرفته است، قاطع‌تر و مصمم‌تر عمل کرده است و به نظر من حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به منطقه دیر‌الزور، مرحله جدیدی از مقابله میدانی با تروریسم و شاید مرحله سیاسی جدیدی در سطح منطقه باشد.
هنادی فلاحیه
captcha