جای خالی «وقف قرآنی» در میان تعدد بخش‌های نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3610838
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

جای خالی «وقف قرآنی» در میان تعدد بخش‌های نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن خالی از غرفه‌ای با عنوان «نذر و وقف قرآنی» به منظور آشنایی مردم با این موضوع برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی طی 8 تا 26 خردادماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری، مدیران قرآن، قاریان و حافظان قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد که جای برخی از غرفه‌ها در این تنوع و تعدد بخش‌ها و غرفه‌ها آن خالی بود که کاش مسئولان تدبیری در این زمینه می‌اندیشیدند.
نمایشگاه بیست و پنجم در فضایی بیش از ۴۰ هزار مترمربع به صورت مسقف و در بیش از ۱۵ بخش در دو قالب نمایشگاهی و فروشگاهی برگزار شد که در بخش نمایشگاهی شاهد قسمت‌های فروش، کودک و نوجوان، بانوان، حوزوی و ویژه نمایشگاه و در بخش فروشگاهی نیز شاهد فعالیت رسانه‌های دیجیتال، ناشران، محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب بودیم در حالی نمایشگاه قرآن بهترین فضا برای آشنایی علاقه‌مندان به حوزه وقف آن هم وقف در امور قرآنی بود.
حضور افراد با سلایق متفاوت در نمایشگاه قرآن و از هر قشری شاید بهترین زمان و مکان ممکن را برای ترویج فرهنگ وقف قرآنی در کنار توجه مردم به وقف در حوزه عترت که زیاد هم هست و همچنین جذب آنها به این عرصه می‌توانست فراهم کند.
وقف‌ها در حوزه‌ قرآنی می‌تواند شامل محل برای برپایی جلسات قرآن، وقف مکان و یا هزینه‌ای صرف تربیت و پرورش قاریان و سایر موارد که به تقویت و ارتقای کیفیت جلسات قرآن در کشور بیانجامد؛ چرا که قرآن و عترت بنابر حدیث ثقلین «اِنی تارِکٌ فیکُمُ الثَقَلَین، کِتابَ اللهِ و عِترَتی (اهلِ بَیتی) وَ اِنَّهما لَن یَفتَرِقا حَتّی یَرِدا علَیَّ الحَوض» هرگز از هم جدا نمی‌شوند و باید به حوزه قرآن نیز بیش از پیش در جامعه توجه شود.
سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان در این زمینه در گفت‌وگو با ایکنا گفت: وقف‌هایی که عمدتا در کشور انجام می‌شود نذر طی ایام محرم و صفر و یا نذورات غذایی و یا وقف حسینیه است و حقیقتا موقوفات برای قرآن در کشور بسیار کم است.
وی با تأکید بر اینکه اغلب موقوفات در حوزه عترت است، ادامه داد: اگر بتوانیم کم کم فرهنگ وقف قرآنی را در میان مردم جا بی‌اندازیم به این عنوان که مردم برای جلسات قرآن وقف کنند اگر خانه‌ و زمینی برای وقف قرآن دارند، بیایند وقف جلسات و تربیت قاریان قرآن کنند که این کار مطلوبی است.
یادآور می‌شود، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 8 نت 26  خردادماه با شعار «قرآن؛ اخلاق،زندگی» در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
captcha