شعار نمایشگاه قرآن تلنگری به جامعه است/ رونمایی از آثار جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن
کد خبر: 3605014
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳

شعار نمایشگاه قرآن تلنگری به جامعه است/ رونمایی از آثار جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن

گروه اندیشه: مسئول غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآنی، شعار نمایشگاه قرآن امسال را تلنگری برای اخلاقی‌تر شدن جامعه دانست، وی همچنین از رونمایی آثار جدید این پژوهشکده در دهه دوم نمایشگاه خبر داد.

حجت‌‎الاسلام‌و‌المسلمین محمود عصاری، مسئول غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این پرسش که «این پژوهشکده چه دستاوردهایی را برای این دوره از نمایشگاه داشته است» گفت: هدف از حضور پژوهشکده در نمایشگاه بین‌المللی قرآن ارائه مطالب قرآنی از قبیل تفسیر ترتیبی، موضوعی و تک‌نگاری‌هایی است که این نهاد پژوهشی انجام داده است.
عصار افزود: ان‌شا‌ءالله ما امسال چندین کتاب و نرم‌افزار جدید داریم که در دهه دوم نمایشگاه رونمایی خواهیم کرد. این محصولات در حوزه قرآنی قرار دارد و عناوین آن در حال نهایی شدن است.
مسئول غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در خصوص نمایشگاه سال جاری گفت: هنوز برای ارزیابی زود است و همه غرفه‌ها آماده نشده‌اند، اما جزئیات نمایشگاه کم‌تر از سال گذشته نیست. میزان و شور شرکت‌کنندگان در همین دو روز اول نمایشگاه مناسب و استقبال نیز خوب بوده است.
عصار در پاسخ به این پرسش که شعار «قرآن کریم، اخلاق، زندگی» در این نمایشگاه را چگونه ارزیابی می‌کند؟ گفت: شعار بسیار خوبی است؛ اتفاقا ما نیاز به این شعار داریم. هنوز راه زیادی داریم که فرهنگ اخلاقی ما مطابق قرآن باشد، سفارش زیادی در کتاب‌الله و سنت پیامبر(ص) به اخلاق شده است. اما هنوز کشور ما نیازمند اخلاقی‌تر شدن است. این شعار می‌تواند تلنگری باشد برای اینکه واقعا زندگی اخلاقی را بهتر از این در کشور جمهوری اسلامی که کشور امام زمان(عج) است، شاهد باشیم.
captcha