اجرای طرح قرآنی 1451 با محوریت سوره ملک و واقعه
کد خبر: 3603556
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

اجرای طرح قرآنی 1451 با محوریت سوره ملک و واقعه

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: اجرای طرح قرآنی 1451 با محوریت حفظ مفاهیم سوره ملک و واقعه همزمان با ماه مبارک رمضان و هماهنگ با سراسر کشور در استان خراسان رضوی آغاز شده است.

مهدی رمضانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: اجرای طرح قرآنی 1451 همزمان با ماه مبارک رمضان و هماهنگ با سراسر کشور در استان خراسان رضوی آغاز شده است.
وی افزود: این طرح کشوری با محوریت حفظ مفاهیم سوره ملک در این ماه مبارک و حفظ مفاهیم سوره واقعه در طول تابستان اجرا خواهد شد.
رمضانی در خصوص نحوه ثبت‌نام متقاضیان در این طرح نیز اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به موسسات قرآنی و همچنین خانه‌های قرآنی شهر و روستا در این طرح شرکت کنند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سهمیه خراسان رضوی در این طرح دو هزار و 600 نفر است، بیان کرد: از این تعداد دو هزار نفر سهم مربوط به موسسات قرآنی و 600 سهم مربوط به خانه‌های قرآن شهری و روستایی است.
وی با بیان اینکه کلاس‌های این طرح از طریق رادیو قرآن و شبکه قرآن نیز برگزار خواهد شد، اظهار کرد: آموزش این سوره شامل 4 جلسه ویژه سوره ملک و 8 جلسه ویژه سوره واقعه از طریق موسسات قرآنی پیش‌بینی شده است.
رمضانی گفت: آزمون این طرح در پایان شهریورماه برگزار و به افرادی که در این آزمون قبول پذیرفته شوند گواهینامه حفظ مفاهیم سوره ملک و واقعه اعطاء خواهد شد.
وی تفسیر سوره حدید با محوریت راهبردهای اعتقادی ـ رفتارهای اجتماعی را از دیگر برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان برشمرد.
رمضانی اظهار کرد: همچنین طرح با قرآن در رمضان برای چهارمین سال در بیش از ۸۰ پایگاه شامل مساجد جامع و مناطق پر جمعیت استان در نظر گرفته شده است.  
وی هدف از برگزاری این طرح را انس با قرآن عنوان کرد و گفت: در این طرح که از اول ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان ادامه دارد هر روز یک جزء قرآن تلاوت می‌شود که در سال جاری علاوه بر مراسم جزء‌خوانی، تفسیر و تشریحی از کلیات جزء قرائت شده نیز در برنامه این طرح گنجانده شده است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این طرح در ۱۶ پایگاه شهر مشهد اجرا خواهد شد، اضافه کرد: اجرای این طرح در ۱۹ پایگاه تحت حمایت مستقیم اداره‌کل تبلیغات استان و همچنین با مشارکت ادارات شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.
captcha