هزینه 12 میلیارد تومانی برای تنظیف معابر شهر کرمان
کد خبر: 3600509
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

هزینه 12 میلیارد تومانی برای تنظیف معابر شهر کرمان

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه تولید زباله در کرمان نسبت به کشور، رقم قابل قبولی است، گفت: سالانه 12 میلیارد تومان در بخش تنظیف و رفت و روب معابر شهر کرمان هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، اسمعیل جهانشاهی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان امروز چهارشنبه، 27 اردیبهشت با بیان اینکه در زمینه‌ پسماند اقدامات خوبی طی پارسال انجام شد افزود: ازجمله در زمینه‌ کاهش تولید پسماند که در این راستا آموزش‌ هایی به بیش از 50 هزار دانش‌آموز و کودک ارائه شد. 
وی با اشاره به ارائه آموزش‌ هایی با همکاری شهرداران محله به شهروندان در خصوص کاهش تولید زباله، تصریح کرد: علاوه بر آموزش پرسنل شهرداری در خصوص کاهش پسماند، آموزش‌های عمومی به مردم در فرهنگ‌ سراها ارائه شد که این اقدامات تا حدی در کاهش تولید پسماند کمک کرده است. 
جهانشاهی با تأکید بر اینکه میانگین تولید روزانه زباله به ازای هر نفر در شهر کرمان، 750 گرم است، افزود: روزانه 350 تا 400 تن زباله جمع‌آوری می‌ شود که این میزان در روزهای پایانی سال تا 3 برابر افزایش پیدا می‌کند. 
وی با بیان اینکه 74 دستگاه خودروی حمل زباله و 228 کارگر در بخش جمع‌آوری زباله خدمت‌ رسانی می‌کنند، بیان کرد: هزینه‌ جمع‌آوری هر کیلو زباله 80 تومان است و سالانه بیش از 10 میلیارد تومان در بخش جمع‌آوری، حمل و دفن زباله و 12 میلیارد تومان در بخش تنظیف و رفت و روب معابر شهر کرمان هزینه می‌شود.
منبع: شهرداری کرمان
captcha