جامعه‌ منتظر ظهور به‌دنبال اجرای احکام الهی است
کد خبر: 3598828
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
رحیمی:

جامعه‌ منتظر ظهور به‌دنبال اجرای احکام الهی است

گروه سیاسی: امام جمعه ابهر گفت: جامعه‌ای منتظر است که در فکر اجرای احکام الهی باشد و اگر مسئولی در مسئولیت خود وظیفه اجتماعی و دینی خود را انجام ندهد مسئول منتظر نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر ظهر دیروز جمعه، 22 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه ابهر اظهار کرد: اندیشه جهانی بشریت وقتی به ثمر می‌رسد و میوه شاداب می‌دهد که انسان کاملی به عنوان مهدی موعود موجود ظهور کند که وارث همه انبیاء و اولیاء الهی است.

وی افزود: برای چنین ظهوری و ظهور چنین ذخیره‌ای، شرایطی لازم است که قسمت مهم آنها شرائط تحصیلی است نه حصولی، یعنی امت اسلامی باید آن شرائط فرهنگی را تحصیل کند معنای انتظار تحصیل شرایط حضور و ظهور اوست.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: امتی منتظر مهدی موعود است که شرایط ظهورش را فراهم بکند و گرنه منتظر نخواهد بود. یکی از موضوعاتی که دستاویز دشمنان شیعه شده و بدین وسیله بر آنها تاختند موضوع انتظار فرج و ایمان به مهدی موعود است، می گویند: یکی از عوامل عقب ماندگی شیعیان ایمان به مصلح غیبی است همین عقیده است که شیعیان را تنبل و لاابالی بار آورده، از جدیت و کوشش های اجتماعی بازشان داشته، فکر اصلاحات عمومی و ترقیات علمی را از آنان سلب کرده است .

امام جمعه ابهر تاکید کرد: در حالیکه مسلم است که احکام و عقائد اسلام نه تنها منشاء عقب ماندگی مسلمین نشده بلکه منشاء پویایی و زنده بودن جامعه است چرا که هیچ یک از ادیان آسمانی، به قدر اسلام، راجع به امور اجتماعی و ترقی و عظمت ملت، سفارش نکرده است. اسلام مبارزه با فساد و بیدادگری و نهی از منکر را از وظایف حتمی پیروانش قرار داده و اصلاحات اجتماعی و داد خواهی و امر به معروف را در راس واجبات دینی دانسته است.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه یکی از برجسته‌ترین وظایف ما، انتظار فرج است اما باید معنای این جمله روشن شود، گفت: امام صادق‌(ع) فرمود: «هر کدام از شما قبل از ظهور، موظفید ولو با یک تیر خود را آماده کند». منتظر حضرت کسی است که بسیجی بیندیشند با صرف دعا خواندن انسان منتظر نمی‌شود. با مسلح بودن و آماده جنگ شدن انتظار پدید می‌آید.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: همه منتظران آن حضرت باید ارتش الهی و مسلح باشند تا دیگر فجایعی چون قتل عام در غزه و فلسطین توسط صهیونیست ها و سوریه و بحرین توسط تروریست ها و حاکم دیکتاتور بحرین نباشیم و لذا مهمترین شرط ظهور رشد فرهنگی امت اسلامی است و دومین وظیفه شهادت و شجاعت در اجرای منویات اهل البیت علیهم‌السلام است.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه جامعه‌ای منتظر است که در فکر اجرای احکام الهی باشند و اگر مسئولی در مسئولیت خود وظیفه اجتماعی و دینی خود را انجام ندهد مسئول منتظر نیست، تاکید کرد: «افضل الاعمال انتظار الفرج» البته باید معنای انتظار روشن شود و برای روشن شدن معنای انتظار به آیات و روایات و ادعیه مراجعه کنیم و در یک معنا انتظار یعنی خود را رها کردن و به خدا پیوستن، از عارفی سؤال کردند از اینجا تا به نزد خدای منان چه مقدار راه است‌؟ فرمود: یک قدم ، نه هزار قدم، خیلی تعجب کردند، گفتند چطور؟ فرمود: پا بگذار روی خودت، روی خواسته‌های مادی‌ات، روی هوای نفست، روی رذایل اخلاقی‌ات، همانطوری که خداوند به موسی بن عمران فرمود: «یابن عمران دع نفسک و تعال».

امام جمعه ابهر تصریح کرد: بشر باید حواسش جمع باشد چون دائما سر دو راهی است. بین خدا و خرماست .نماز یا دنیا، مسجد یا دنیا، نماز جمعه یا معامله، یوسف خریدن یا یوسف فروختن. «أُولئِکَ الَّذينَ اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدي‏ فَما رَبِحَتْ تِجارَتُهُمْ وَ ما کانُوا مُهْتَدينَ».

captcha