تقویت اقتصاد هنر به تحقق درآمد پایدار شهری منجر می‌شود
کد خبر: 3597804
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
همتی بوشهری:

تقویت اقتصاد هنر به تحقق درآمد پایدار شهری منجر می‌شود

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی شهردار شیراز معتقد است كه رونق و تقویت اقتصاد هنر در شیراز ضرورت دارد زیرا به تحقق درآمد پایدار شهری کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، احمد همتی‌بوشهری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این سازمان و دانشگاه هنر شیراز بر لزوم تلاش برای رونق اقتصاد هنر در شیراز تأکید و اظهار کرد: تقویت اقتصاد هنر به تحقق درآمد پایدار شهری کمک می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمندی که توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در حوزه هنر انجام شده است، افزود: با قرار دادن باغ هنر در اختیار هنرمندان، زمینه فعالیت بیشتر برای این قشر فراهم شده است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز بیان كرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه از توانمندی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز در زمینه آموزش با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی استفاده می‌شود.

همتی‌بوشهری گفت: با توجه به به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تدوین «برنامه‌های مطالعاتی با قشرهای مختلف» و رسالت شهرداری در تعامل با سازمان‌ها، مؤسسات هنری، علمی و جایگاه علمی و آموزشی و هنری دانشگاه هنر شیراز، این تفاهم‌نامه بین دانشگاه هنر شیراز و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز منعقد می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه همکاری‌های مشترک علمی، فرهنگی و هنری در محدوده شهر شیراز هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه است، گفت: همکاری کارشناسان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان در امور آموزشی و هنری، حمایت از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های طرفین، استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین در برگزاری مراسم هنری در شیراز، اطلا‌ ع رسانی متقابل در خصوص همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و نشست‌های علمی و غیره از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

علیرضا عسکری، رئیس دانشگاه هنر شیراز نیز در این جلسه تعداد 500 دانشجوی مستعد در رشته هنر و 20 نفر عضو هیئت علمی تمام وقت این دانشگاه را ظرفیتی ارزنده توصیف کرد و گفت: این ظرفیت باید در خدمت به شهر و شهروندان به کار گرفته شود.

وی با اشاره به فعالیت دانشجویان رشته مرمت بنا در محله حاج زینل شیراز با هدف احیای این محله و بافت تاریخی آن، گفت: ظرفیت دانشجویان رشته‌های دیگر این دانشگاه را می‌توان در خدمت به توسعه شهر و هنر شیراز و ارتقای جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) به کار گرفت.

رئیس دانشگاه هنر شیراز با تأکید بر اینکه تقویت مرکز هنری شیراز باید در اولویت قرار گیرد، بیان کرد: باید فرصت تبدیل ایده‌های دانشجویان به کار و در نهایت کارآفرینی که به توسعه واقعی شهر کمک می‌کند برای دانشجویان و علاقمندان به رشته‌های هنری فراهم شود.

عسکری، همکاری با شهرداری شیراز در برگزاری دوره‌های آموزشی هنری، همکاری در برنامه‌های علمی و هنری، همکاری دانشجویان و انجمن‌های علمی در تهیه محتواهای علمی، آموزشی و کاربردی، همکاری‌های علمی در ارتقاء سطح هنر از طریق برگزاری نشست‌ها، سمینارها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزش تخصصی در سطح فرهنگسراها و سایر مراکز، همکاری در ارائه مشاوره هنری به شهروندان، مربیان آموزشی طرف قرارداد شهرداری و مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، آموزش هنری اقشار مختلف در سطح فرهنگسراها و سایر مراکز تابعه طبق ضوابط شهرداری شیراز، همکاری علمی در تهیه و ارائه طرح‌های پژوهشی در زمین فرهنگ و هنر و غیره را از جمله تعهدات این دانشگاه براساس این تفاهم‌نامه برشمرد.

captcha