ظرفیت حوزه‌های علمیه فارس برای فعالیت در مدارس بسیار بالاست/ انتقاد از ظرفیت محدودیت مدارس امین
کد خبر: 3595564
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
عابدی:

ظرفیت حوزه‌های علمیه فارس برای فعالیت در مدارس بسیار بالاست/ انتقاد از ظرفیت محدودیت مدارس امین

گروه معارف: مدیر حوزه‌های علمیه فارس اعتقاد دارد كه ظرفیت و پتانسیل این مراكز برای فعالیت در مدارس و آموزش و پرورش بسیار بالاست اما موانعی در كار است كه اجازه نمی‌دهد این پتانسیل‌ها آزاد شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس امروز، 12 اردیبهشت‌ماه در نشست كمیته مركزی همكاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش این استان گفت:‌ پتانسیلی كه در حوزه‌های علمیه ما وجود فوق مطالب مطرح شده در این نشست است، یعنی ظرفیت حوزه‌های علمیه فارس در آموزش و پرورش بسیار بالاست اما موانعی در كار است كه اجازه نمی‌دهد این پتانسیل‌ها آزاد شود.

وی افزود: بخشی از این موانع، اندیشه‌های آموزش و پرورشی‌هاست كه گاهی گمان می‌كنم مبنای فكری ما دوتاست به عنوان مثال پتانسیل استان فارس در مدارس امین فوق این‌هاست به طوری كه گزارش دادند بیش از 600 نفر از دانش‌آموزان در فارس مشتاق ورود به این مدارس هستند اما متأسفانه می‌شنویم این مدارس تنها 80 نفر ظرفیت دارند چون در قدرت و حیطه آموزش و پرورش نیست كه بخواهد مدرسه‌ای به مدارس امین ما اضافه كند.

عابدی ادامه داد: طبق آیات قرآن كریم ما ابتدا باید خودمان را حفظ كنیم و برای این كار نیز باید بدانیم با چه سرمایه و زمینه‌ای می‌توانیم این كار انجام دهیم اما وقتی مدرسه نیست، حوزه علمیه چه می‌تواند انجام دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: امروز از هر دانش‌آموزی كه وارد مدارس امین می‌شود، 700 هزار تومان دریافت می‌شود لذا پیشنهاد می‌شود كه حداقل یك سوم این هزینه را به حوزه علمیه اختصاص دهند.

captcha