فعالیت‌های تبلیغی را در مدارس فارس افزایش می‌دهیم/ مشاركت 32000 نفر در «اندیشه مطهر»
کد خبر: 3595530
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
نظری:

فعالیت‌های تبلیغی را در مدارس فارس افزایش می‌دهیم/ مشاركت 32000 نفر در «اندیشه مطهر»

گروه اجتماعی: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت:‌ تلاش می‌كنیم تا فعالیت‌های تبلیغی را در مدارس فارس افزایش دهیم و در این راستا از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده می‌كنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمد نظری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 12 اردیبهشت‌ماه در نشست كمیته همكاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش این استان با تأكید بر اهمیت حفظ وحدت و همكاری این دو نهاد با یكدیگر در راستای اعتلای فعالیت‌های پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در مدارس فارس با همكاری حوزه‌های علمیه پرداخت.

وی اظهار كرد: در سال تحصیلی جاری، دوره توانمندسازی طلاب همكار با آموزش و پرورش را برای 92 نفر برگزار كردیم اما این تعداد را برای سال تحصیلی 96 به 150 نفر خواهیم رساند.

نظری با یادآوری اینكه تلاش ما برای اعتلا و گسترش همكاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش است، گفت: در بحث آموزش فرق و مذاهب دوره‌های آموزشی خود را برای یك هزار و 600 نفر برگزار كردیم اما ظرفیت برگزاری این دوره‌ها برای 16 هزار نفر را داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنین از تدوین دو برنامه پژوهشی به‌منظور گسترش همكاری با حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت:‌ تلاش می‌كنیم تا فعالیت‌های تبلیغی را در مدارس فارس افزایش دهیم و در این راستا از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده می‌كنیم.

وی با بیان اینكه در سال تحصیلی جاری 900 نفر اعزام مبلغ به مدارس فارس داشتیم كه این آمادگی را داریم تا در سال تحصیلی 96 این تعداد را به یك هزار و 500 نفر با كمك حوزه‌های علمیه، تبلیغات اسلامی و اوقاف برسانیم، گفت: علاوه بر این‌ها در مدارس امین شماره یك 6 روحانی و در مدارس امین شماره 2، 45 روحانی را استقرار دادیم.

نظری همچنین برگزاری جشن تكلیف دانش‌آموزان عشایر كشور را در شیراز یادآور شد و آن را محصول همكاری با اساتید حوزه علمیه دانست و گفت: دیدار دانش‌آموزان با علما و فضلای حوزه علمیه از جمله برنامه‌های ماست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه در سال آینده تلاش می‌كنیم تا اردوی جشن تكلیف را برای 10 هزار نفر از دانش‌آموزان خود برگزار كنیم، گفت: در زمینه اعزام مبلغان زمینه‌سازان ظهور در سال تحصیلی جاری 47 نفر را به مدارس فارس اعزام كردیم كه این تعداد را در سال 96 به 57 نفر خواهیم رساند.

وی با تصریح اینكه امسال توفیق برگزاری گفتمان‌های دینی را نداشتیم اما برای سال تحصیلی آینده 8 مورد را پیش‌بینی كرده‌ایم، گفت: مبلغان مستمر طرح «السابقون» در مدارس را از 47 نفر در سال گذشته به 82 نفر خواهیم رساند.

نظری همچنین آموزش مجازی به فرهنگیان را در سال تحصیلی جاری برای 300 نفر در فارس اعلام كرد و گفت: برای سال آینده این آموزش‌ها را می‌توانیم به 3 هزار نفر افزایش دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: همچنین در سال تحصیلی جاری برای 2 هزار و 600 نفر كارگاه تخصصی برگزار كردیم اما این تعداد را در سال 96 به 6 هزار نفر خواهیم رساند.

وی در پایان به اجرای طرح «اندیشه مطهر» در مدارس فارس نیز اشاره كرد و افزود: حدود 4 هزار نفر امسال در این طرح شركت كردند و به طور كلی تاكنون در فارس 32 هزار نفر در این طرح مشاركت داشته‌اند كه می‌توانیم این طرح را گسترش دهیم.

captcha