نگاهی به برنامه‌های قرآنی آستان شاهچراغ(ع) در ایام نوروز 96
کد خبر: 3586275
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۱

نگاهی به برنامه‌های قرآنی آستان شاهچراغ(ع) در ایام نوروز 96

گروه فعالیت‌های قرآنی: آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ایام نوروز 96 با اجرای برنامه‌‌های متنوع قرآنی به میزبانی زائران سومین حرم اهل بیت(ع) پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه در ایام نوروز 96 مانند روال هر سال برنامه‌ها متنوع مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و قرآنی ویژه اقشار مختلف مردم در این حرم مطهر برگزار می‌شود، گفت: یكی از شاخص ترین برنامه‌های حرم مطهر شاهچراغ(ع) در این ایام برگزاری برنامه‌های قرآنی است.

وی با تأكید بر اهمیت توجه به پیوند قرآن و عترت اظهار كرد: ما تلاش می‌كنیم تا با اجرای برنامه‌های قرآنی فاخر در حرم مطهر بر پیوند ناگسستنی قرآن و عترت تأكید كنیم.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ادامه به تشریح ویژه برنامه‌های قرآنی حرم مطهر در ایام نوروز پرداخت و گفت: یكی از مهم‌ترین برنامه‌های این بخش برگزاری محافل انس با قران كریم با حضور قاریان ملی و بین‌المللی است كه به‌همت دارالقرآن حرم مطهر در روز‌های سوم و پنجم فروردین‌ماه برگزار شد.

وی با یادآوری اینكه در محافل نورانی حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی كشورمان به اجرای برنامه پرداخت، گفت: به طور كلی محل همیشگی برپایی محافل انس با قرآن كریم حرم مطهر، شبستان امام خمینی(ره)، بزرگترین شبستان شیعی جنوب كشور است.

سلامی، برگزاری محافل روزانه حزب‌خوانی قرآن کریم از ساعت 16:30 تا 17 و ترتیل‌خوانی کلام‌الله مجید از ساعت 17 تا 18 در رواق دارالعباده حرم مطهر را از دیگر ویژه برنامه های قرآنی این معاونت در ایام نوروز 96 برشمرد.

وی اظهار كرد: برپایی نمایشگاه تخصصی «شمیم انتظار» به‌همراه پرسش و پاسخ در حوزه انتظار و مهدویت از منظر قرآن كریم از دیگر برنامه‌های این حرم مطهر در ایام نوروز است كه این نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 تا 12:30 و عصرها از ساعت 15 تا 19:30 در مركز دارالقرآن حرم مطهر میزبان زائران است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: همچنین برنامه مناجات‌خوانی شبانه با عنوان «تا ملکوت» هر شب از ساعت 22 تا 23 با حضور زائران و مجاوران در رواق دارالعباده حرم مطهر برگزار می‌شود.

captcha