وضعیت واگذاری آموزش‌های قرآنی كاركنان دولت به مؤسسات مردمی
کد خبر: 3581140
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی فارس پاسخ داد:

وضعیت واگذاری آموزش‌های قرآنی كاركنان دولت به مؤسسات مردمی

گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی فارس به دو سؤال مبنی بر اینکه آيا آموزش‌هاي قرآني كاركنان دولت مي‌تواند در اختيار اتحاديه تشكل‌هاي قرآني اين استان قرار گيرد و همچنين آيا برون‌سپاري فعاليت‌هاي قرآني در دستور كار دولت قرار دارد، پاسخ داد.

ساسان تاجگردون، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از فارس، در پاسخ به اينكه آيا آموزش‌هاي قرآني كاركنان دولت مي‌تواند در اختيار اتحاديه تشكل‌هاي قرآني اين استان قرار گيرد؟ گفت: آموزش كاركنان دولت داراي يك چارچوب مشخص است كه در آن نوع آموزش و دروسي كه بايد تدريس شود، معين شده است و هر ساله ما بر اساس آن مباني كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي را دعوت كرده تا در اين دوره‌هاي آموزشي شركت كنند.

وي با تصريح اينكه اين مسئله براي آموزش‌هاي قرآني هم محدوديت ندارد، افزود: اگر فضايي ايجاد شود كه يك نوع درس و موضوع مشخص و ضرورت انتقال به كاركنان دولت را دارد و اين مسئله هم از جانب دستگاه‌هاي متولي به ما اعلام شود ما هم با هماهنگي دفتر تهران، اجرا و آموزش آن دروس را در دستور كار خود قرار مي‌دهيم.

آموزش‌هاي قرآني كاركنان دولت بايد از جانب دستگاه‌هاي دولتي به ما اعلام شود

تاجگردون با يادآوري اينكه اتحاديه تشكل‌هاي قرآني يك نهاد مردمي است، گفت: اين مسئله آموزش‌هاي قرآني كاركنان دولت بايد از جانب دستگاه‌هاي دولتي به ما اعلام شود زيرا آموزش براي كاركنان دولت است و نگاهي كه براي آموزش كاركنان دولت است اين است كه دولت بايد تولي‌گري اين آموزش‌ها را داشته باشد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی فارس ادامه داد: اينكه اين مسئله دغدغه يك تشكل غيردولتي است، ضمن اينكه براي ما قابل احترام است، اما به اين دلايل امكان واگذاري نيست اما اگر اين آموزش‌ها را يك دستگاه دولتي پيشنهاد دهد ما اين را با هماهنگي دفتر تهران، در ساختار دروس خود قرار مي‌دهيم و از آن بهره‌برداري مي‌كنيم.

براي برگزاري تمام دوره‌هاي آموزشي بايد اعتبارسنجي صورت گيرد

وي اظهار كرد: اگر تشكلي مي‌خواهد كلاس‌هاي آموزشي داشته باشد، به اين نكته توجه كند كه مركز آموزش و پژوهش استانداري فارس ساختاري دارد كه به نهادهاي خارج از دولت اين مجوز را مي‌دهد تا بر اساس اعتبارسنجي، اين كار را انجام دهد و به دستگاه‌ها نيز اجازه مي‌دهد كه كلاس‌هاي مختلف را براي رده‌هاي مختلف برگزار كند اما براي بحث دولت و دادن گواهينامه دولتي براي ما الزام وجود دارد كه حتماً اين مسير طي شود.

براي برون‌سپاري آموزش‌هاي قرآني بايد مرجعي نهاد مردمي را تأييد كند

تاجگردون در ادامه در پاسخ به اينكه آيا اصلاً برون‌سپاري فعاليت‌هاي قرآني در دستور كار دولت قرار دارد، گفت: اين كار بايد بر اساس اعتبارسنجي انجام شود كه اعتبارسنجي‌ها هم در حوزه‌هاي مختلف مثل آي تي يا آموزش‌هاي تخصصي نفت و گاز و غيره مي‌تواند صورت گيرد البته لازمه اين كار آن است كه يك مرجعي شما را تأييد كند و ما هم به عنوان يك دولتي آن را اعتبارسنجي مي‌كنيم و طبق چارچوب به شما اجازه مي‌دهند كه اين نوع آموزش را انجام دهيد.

اين مقام مسئول گفت: اگر آموزش‌هاي قرآني نه فعاليت‌هاي قرآني از منظر اينكه يك فعاليت آموزشي در حوزه دولت تلقي مي‌شود و اين مي‌خواهد برون سپاري شود، باز هم از اين موضوع مستنثي نيست و اگر يك ان جي اويي باشد كه ساختار آموزشي دارد و مي‌خواهد آموزش دهد مكاتبه كند تا اعتبارسنجي صورت گيرد و اين مسئله به نوعي برون‌سپاري مسائل آموزشي است كه توسط نهادهاي متخصص متولي غيردولتي مي‌توان انجام داد.

captcha