دغدغه‌های یک استاد قرآن در کلاس آموزش
کد خبر: 3579631
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

دغدغه‌های یک استاد قرآن در کلاس آموزش

گروه فعالیت‌های قرآنی: در کلاس آموزش قرآنی شرکت داشتم که شاید کمتر از جنس آن را حداقل در شهر خود دیده بودم، کلاسی که در کنار آموزش دغدغه‌های یک استاد را با نوایی از جنس قرآن بازگو می‌کرد و بازهم مهجوریت قرآن.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، روز گذشته در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه دوره‌ آموزش مقامات و الحان قرآنی با شیوه نوین آموزش برگزار شد.
دغدغه‌های یک استاد قرآن در کلاس آموزش
دوره‌ای متفاوت با بیان دیگر، شیوه‌ای برای بازگو کردن اصول آموزش قرآن که شاید کمتر از نوع این آموزش را حداقل در استان خود دیده بودم، استادی که با تمام وجود و از صمیم دل سعی در بازگو کردن نکات با شیوه‌ای نوین را داشت، نکاتی که شاید او برای جمع‌بندی آن روزها تلاش کرده و اینک آن را در قالب دوره‌های آموزشی در اختیار مدرسان و مربیان و قراء قرار می‌دهد.
دغدغه‌های یک استاد قرآن در کلاس آموزش
در ابتدا استاد علی‌اصغر شعاعی با لحنی بسیار صمیمی شروع به توصیف دوره خود در قالبی نوین کرد، با جمع‌بندی خاطرات خود و با بیان دغدغه‌هایش شاید ابتدا پیش خود زمزمه کنید که دغدغه در کنار آموزش و بیان خاطرات در این میان چه حاصلی دارد، اما تمام مخاطبین این دوره با این دغدغه آشنا بودند چرا که خود چهره قرآنی‌اند و خود می‌دانند که...
ابتدا آموزش مقام رست، و در اینجا دغدغه استاد از اینکه آموزش قرآن آنگونه که باید بدان پرداخته نمی‌شود او از مدارس گفت و از آموزش و پرورش خواست تا به این مشکل ریشه‌ای بپردازد.
دغدغه‌های یک استاد قرآن در کلاس آموزش
در این کارگاه آموزشی مربیان مدارس نیز حضور داشتند و این گفته استاد را تأیید می‌کردند.
وی از راه‌کارهای جذب جوانان به سمت و سوی قرآن گفت و در کنار آن آموزش مقام بیات، شاید اگر در فضای این کلاس شما نیز حضور داشتید می‌دیدید که چگونه حضار هم دغدغه را می‌شنیدند و هم آموزش را درک می‌کردند.
شعاعی در کلاس خود از کربلایی کاظم گفت و از چگونگی حافظ شدن او، از نویسنده اینگلیسی که برای ترجمه قرآن تلاشی چندساله کرد تا زبان قرآن را بیاموزد نویسنده‌ای که با شنیدن نوای قرآن مسلمان شد و زبان و ادبیات عرب را چند سال یاد گرفت و پس از آن به یادگیری علوم قرآنی پرداخت و بعد آن به ترجمه قرآن به زبان اینگلیسی پرداخت.
شبکه تخصصی قرآن و عمومیت آن
حال و هوایی دیگر با آموزش مقام بیات، لحظه‌ای مکث و گفت‌وگویی با حضار درخصوص مساجد، از قرآن‌هایی که چند سال یکبار عوض نمی‌شوند و آنقدر نو هستند که نیازی به تعویض آن نیست چرا که کمتر خوانده می‌شوند.
دغدغه‌های یک استاد قرآن در کلاس آموزش
و اینک ادامه کلاس آموزشی و بیان روایت از ائمه(ع) درخصوص یادگیری قرآن و روایتی برای معلمین قرآن که چه کار بزرگی را انجام می‌دهند در قبال آموزش یک آیه قرآن به قرآن‌آموزان.
وی از رسانه ملی نیز گفت از شبکه تخصصی قرآنی که عمومیت ندارد و ... اما بگذارید من این جمله را اینگونه کامل کنم که باید «کار کنیم».
و پایان بخش کلاس شیرین استاد درخواست‌های مدرسان برای ادامه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش استاد شعاعی در استان بود جمع‌بندی که از دید مخاطبین یک کارگاه آموزشی متفاوت از جنس خود قرآنیان با بیان دغدغه‌ها و درکنار آن نکات آموزشی که در دل و ذهن مخاطبین جای می‎‌گرفت بود.
captcha