فرهنگ‌سازی و علاقه‌مندی مردم به قرآن بر آموزش مقدم است
کد خبر: 3578941
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

فرهنگ‌سازی و علاقه‌مندی مردم به قرآن بر آموزش مقدم است

گروه فعالیت‌های قرآنی: شعاعی فرهنگ‌سازی را لازمه گسترش فهم قرآن در جامعه دانست و گفت: فرهنگ‌سازی و علاقه‌مندی مردم به قرآن بر آموزش مقدم است.

علی‌اصغر شعاعی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن‌کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با بیان اینکه امروز در جامعه قرآنی هرکس بر تحقق شعار به‌سوی فهم قرآنی تأکید دارد، گفت: در این راستا فرهنگ‌سازی لازمه گسترش فهم قرآنی در جامعه است.
وی افزود: امروز بسیاری از کارشناسان آموزش قرآن معتقدند که آموزش مقدمه‌ای برای فهم و عمل کردن به دستورات قرآن است، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که پیش از آموزش بر فرهنگ‌سازی قرآنی متمرکز شویم.
شعاعی اظهار کرد: بدانیم که انتقال مفاهیم قرآنی نیازمند مقدماتی است که باید ابتدا برای آن مقدمه‌چینی کنیم و بعد برمبنای آنچه که ساخته و پرداخته‌ایم بنیان بنای خود که همان عمق‌بخشی به مطلب و تا اعماق جان مخاطب تأثیر گذاشتن است را معنا کنیم.
انس با قرآن با آموزش‌های حداقل
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن‌کریم تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و علاقه‌مندی مردم به قرآن بر آموزش مقدم است یعنی ابتدا مردم باید عاشق قرآن شوند و بعد آموزش‌هایشان را تکمیل کرد.
وی با بیان اینکه برای انس با قرآن آموزش‌های حداقل کافی است، تأکید کرد: وقتی اکثر مردم قرائت قرآن را تنها منحصر به مراسم ختم، شب‌های احیاء و زمان‌هایی از این دست می‌بینند قرائت، استماع و مراجعه به قرآن کم است و گسترش شیوه‌های آموزش کارساز نیست.
شعاعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اهداف برپایی دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش مقامات و الحان قرآنی با شیوه‌های نوین آموزش در استان‌ها، اظهار کرد: از جمله این اهداف فرهنگ‌سازی قرآنی برای عموم مردم همچنین عمومیت بخشی به آموزش‌های قرآنی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن‌کریم افزود: برپایی کارگاه‌های آموزشی هدفی چون زیاد کردن دغدغه مردم در مسیر فرهنگ قرآنی را دنبال می‌کند.
استاد و قاری بین‌المللی قرآن در پایان گفت: و چه هدفی بالاتر از زنده کردن عشق به قرآن در بین مردم وجود دارد.
captcha