جوان‌هراسی جایگزین جوان‌باوری نشود
کد خبر: 3578901
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
احمدی:

جوان‌هراسی جایگزین جوان‌باوری نشود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان اعتقاد دارد كه نباید اجازه داد كه جوان‌هراسی در رفتار و برنامه‌ها، جایگزین جوان‌باوری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان فارس، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان امروز، 9 اسفندماه در مراسم افتتاحیه كنگره علمی جوانان در آیینه پژوهش كه در شیراز در حال برگزاری است، گفت: ضعف در مدیریت و برنامه‌ریزی حوزه جوانان می‌تواند فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کند.

وی با تأكید بر اینكه كه نباید اجازه داد كه جوان‌هراسی در رفتار و برنامه‌ها، جایگزین جوان‌باوری شود، افزود: جایگزین شدن جوان‌هراسی به‌جای جوان باوری، تهدیدی است جدی و اثرات مخربی به‌دنبال دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه كرد: با توجه به تنوع موضوعات و پیچیدگی کار در حوزه جوانان امیدواریم که بتوانیم به درستی تمام مسائل را در ابعاد مختلف بررسی كرده و با استفاده از نظرات صاحبان اندیشه و بهره‌گیری از آخرین یافته‌های علمی، برنامه‌ریزی مناسبی را در این حوزه انجام دهیم.

وی با بیان اینكه ایران كشوری جوان به‌شمار می‌رود، این ویژگی‌ را ایجاد كننده فرصت دانست و گفت: دولت تدبیر و امید تلاش كرده است كه با ایجاد شرایطی مناسب و بسترسازی برای ایجاد و فعال شدن سمن‌ها، فضای مشاركت جوانان را فراهم كند.

احمدی گفت: در ابتدای دولت پیش بینی ما این بود که طی 4 سال تعداد سمن‌های فعال در حوزه جوانان به 2 هزار سمن برسد؛ خوشبختانه امروز به نتایج خوبی دست پیدا كرده‌ایم اما همچنان با وضعیت مطلوب و هدف‌گذاری‌ها فاصله داریم.

وی اضافه كرد: هنوز با مشکلات ساختاری جدی در حوزه جوانان روبه‌رو هستیم و امیدواریم راهکارهایی برای حل این مشكلات پیدا شود؛ اگر شرایط و زمینه حضور جوانان را فراهم کنیم کارها با سهولت و شرایط بهتری پیش خواهد رفت.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان همچنین به استناد آمارهای ارائه شده از سوی مركز آمار ایران، گفت: بین جوانان علاقه‌مندی برای مطالعه کتب درسی 68 درصد، روزنامه 37 درصد، حضور در سینما 20 درصد، تئاتر 5 درصد، تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای 27 درصد، انجام فعالیت‌های ورزشی 44 درصد و مصرف غذاهای فست فود 44 درصد اعلام شده است.

احمدی، یكی از مهم‌ترین مشكلات جوانان را نامناسب بودن شرایط ازدواج دانست و گفت: در بررسی علل تاخیر در ازدواج یا بروز برخی مشکلات موضوعاتی همچون بیکاری با 70 درصد و نبود شغل دایم با 54 درصد از مهمترین علت‌ها است.

captcha