وحدت میان حوزه‌های علمیه و مدارس دینی شیعه و سنی ضروری است
کد خبر: 3577176
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
آیت‌الله ایمانی:

وحدت میان حوزه‌های علمیه و مدارس دینی شیعه و سنی ضروری است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس تأكید كرد كه امروز ایجاد وحدت میان حوزه‌های علمیه و مدارس دینی شیعه و سنی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، 3 اسفندماه در دیدار با مدیركل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی كشور با تأكید بر اهمیت وحدت میان علمای اسلام گفت: امروز ایجاد وحدت میان حوزه‌های علمیه و مدارس دینی شیعه و سنی ضروری است.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم منهای زبان و نژاد و مذهب، اسلام و آن چیزی كه دشمن از آن ضربه خورده است را حفظ كنیم و هر جا نشانی از اختلاف دیدیم قطعاً بدانیم كه آب به آسیاب دشمن ریختن است.

آیت‌الله ایمانی با تأكید بر اینكه با ایجاد وحدت نباید اجازه دهیم دشمنان اسلام، مذاهب اسلامی را به بازی بگیرند و با نام اسلام به آن آسیب برسانند، گفت: دشمن دنبال ترویج اختلافات مذهبی است و سعی دارد كه آن را پر‌رنگ‌تر كند لذا از هر نقشه و ترفندی در این راه استفاده می‌كند.

امام جمعه شیراز، افزودن بصیرت دینی را یادآور شد و اظهار كرد: دشمنان با برنامه‌ریزی به دنبال بر هم زدن اتحاد میان شیعه و سنی هستند و ما باید در این زینه بصیرت داشته باشیم.

وی بیان كرد: دشمنان می‌خواهند اسلام در قالب ارتجاع، وحشت و لیبرالیسم باشد لذا از اسلام آمریكایی استقبال و حمایت می‌كند بنابراین ما باید در این زمینه هوشیاری داشته باشیم و با وحدت به مقابله با دشمنان خود بپردازیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر لزوم پرهیز از موازی‌كاری در این عرصه تأكید كرد و گفت: تمام مذاهب اسلامی باید از همه ظرفیت‌های خود برای ایجاد و تقویت وحدت میان مسلمانان استفاده كنند.

captcha