تبیین علایق حضرت زهرا(س) در حرم رضوی
کد خبر: 3575164
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

تبیین علایق حضرت زهرا(س) در حرم رضوی

گروه اجتماعی: علایق حضرت زهرا(س) در دنیا، به‌منظور ترویج سبک زندگی فاطمی، طی هفته جاری در رواق دارالحکمه حرم رضوی برای زائران تبیین می‌شود.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به برنامه های فرهنگی ـ تبلیغی حرم رضوی در هفته جاری گفت: به منظور ترویج سبک زندگی فاطمی، سلسله جلسات سخنرانی عقیدتی ـ اخلاقی برای بانوان، در نوبت صبح در رواق دارالحکمه حرم رضوی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به برگزاری جلسات سخنرانی در خصوص علایق حضرت زهرا(س) در دنیا اشاره کرد.
وی با بیان اینکه نگاه به صورت پیامبر(ص)، خواندن قرآن و انفاق در راه خدا از جمله علایق حضرت زهرا(س) در دنیا بود، ابراز کرد: این جلسات سخنرانی هفته جاری ساعت 10:45 دقیقه در حرم رضوی برگزار می‌شود، علاوه براین نقش زنان در زمینه سازی ظهور و حضرت زهرا(س) در عرصه معرفتی ـ عرفانی از دیگر موضوعاتی است که برای بانوان درنظر گرفته شده است.
حسینی با اشاره به اینکه بیان سیره ائمه معصومین(ع)، تربیت فرزند از دیدگاه سیره امام سجاد(ع)، اخلاق زندگی در سیره رضوی نیز از دیگر موضوعاتی است که برای زائران در رواق امام خمینی بیان می‌شود، عنوان کرد: عبادت و تسلیم بودن حضرت زهرا(س) در برابر تکلیف الهی، الگو بودن حضرت زهرا(س) در زندگی خانوادگی، از ساعت 16:40 برای بانوان در رواق دار الحکمه بیان می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: سایر موضوعات درخصوص شخصیت حضرت زهرا(س) نیز در رواق حضرت معصومه(س) برای زائران تببین می‌شود که از آن جمله می‌توان به همسرداری، همسایه داری و عبادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد.
حسینی با بیان اینکه اداره امور زائران غیر ایرانی برای زائران عرب زبان برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است، ابراز کرد: همچنین سلسله جلسات سخنرانی زیبایی‌های سخنان عترت طاهره در رواق دارالمرحمه ساعت 12:30 برای زائران عرب زبان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: ساعت 18:45 در رواق کوثر نیز مراتب صبر و آثار و برکات آن، سیمای بهشتیان و دوزخیان، شفاعت و شرایط استحقاق آن، طی هفته جاری در قالب سخنرانی‌های اعتقادی و مذهبی برای زائران اردوزبان تشریح می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برای زائران ترک و آذری زبان نیز فضیلت زیارت امام رضا(ع) و سیره اخلاقی حضرت زهرا(س) در دو نوبت صبح و عصر در رواق غدیر طی هفته جاری تبیین می‌شود، گفت: برای زائران انگلیسی زبان نیز سیره حضرت زهرا(س) و ثمرات انقلاب اسلامی و ... در دو نوبت صبح و عصر تشریح می‌شود.
captcha