شماره جدید ویژه‌نامه رایحه با عنوان «سیاستمدار مفسر» منتشر شد
کد خبر: 3574963
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
به مناسبت اربعین ارتحال آیت‌الله هاشمی؛

شماره جدید ویژه‌نامه رایحه با عنوان «سیاستمدار مفسر» منتشر شد

گروه سیاسی: همزمان با ایام اربعین ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ویژه‌نامه نشریه تخصصی ایکنا؛ «رایحه» با عنوان «سیاستمدار مفسر» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 130 ویژه‌نامه نشریه تخصصی ایکنا؛ رایحه که با عنوان «سیاستمدار مفسر» به مناسبت فرارسیدن اربعین ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ یار دیرین امام و رهبری و رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده، به بررسی شخصیت علمی، قرآنی و سیاسی این مجاهد انقلابی پرداخته شده است.
این ویژه‌نامه شامل فصول «هاشمی در گذر زمان»، «یار نهضت، یاور ولایت»، «تفسیر در بند»، «نام آشنای تقریب» و «یار سفر کرده» می‌شود.
برخی عناوین این ویژه‌نامه عبارت است از: زندگی‌نامه مرحوم آیت‌الله هاشمی، آیت‌الله هاشمی در نگاه امام و رهبری و کلام بزرگان، نیم‌گاهی به عملکرد آیت‌الله هاشمی در شورای عالی دفاع، سه‌گانه اقتصادی هاشمی رفسنجانی،  ویژگی‌های تفسیر راهنما، مرد صلح و وحدت، نابغه سیاسی واقع‌گرا، روستای «رفسنجانی» و مسجد «امام» در ترکمنستان، بررسی راه‌های مهار فتنه طایفه‌ای میان شیعه و سنی و وداع با یار وفادار رهبری.
همچنین گفتارهایی از شخصیت‌هایی همچون محمد هاشمی، یاسر هاشمی، آیت‌الله اراکی، احمد توکلی، حجت‌الاسلام محمدی عراقی، حجت‌الاسلام مسعود ادیب، مصطفی دلشاد تهرانی، حجت‌الاسلام محمدعلی ایازی، حجت‌الاسلام سیدرضا مودب، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی، حجت‌الاسلام حشمتی، طلال عتریسی و علی رمضان الاوسی در این ویژه‌نامه منتشر شده است.
تصاویری از زندگی پرافتخار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوره‌های مختلف به همراه خاطراتی خواندنی از ایشان در این ویژه‌نامه منتشر شده است.
در بخشی از سخن نخست ویژه‌نامه رایحه با عنوان «سیاست‌مدار مفسر» آمده است: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، از جمله شخصتی‌های مؤثر و برجسته در پیروزی و تداوم نهضت اسلامی ایران بود؛ او که مجموعه‌ای از تجارب همزمان علمی، سیاسی، اجرایی و دینی را در خود جمع کرده بود، در کارنامه درخشان خویش سوابقی از جمله عضویت در شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور، ریاست دوره های اول و دوم مجلس شورای اسلامی، جانشینی فرمانده کل قوا، ریاست جمهوری دوره‌های پنجم و ششم، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت را به جای گذاشت و منشأ خدمات ارزشمندی به انقلاب و نظام اسلامی شد.



هاشمی؛ طلبه جوانی که از همان سال‌های آغازین تحصیل علوم دینی، با قرآن مأنوس بود، در دوره‌ای که کم‌تر طلبه‌ای در حوزه علمیه، حفظ قرآن را در برنامه داشت، نام خود را در زمره حافظان کلام خدا ثبت کرد و سال‌ها بعد نیز به برکت دعایی که در خانه خدا کرده بود، در زندان و زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها و در تاریکی سیاه‌چاله‌های ساواک، باز قرآن تنها مونس او شد و حاصل این مؤانست تفسیر 21 جلدی راهنما و مجموعه بی‌بدیل فرهنگ قرآن شد؛ ارزش کار وی وقتی بیشتر نمایان می‌شود که بدانیم در آن دوره مبارزان برجسته، فقیهان و قرآن‌پژوهان زیادی همزمان تحت شکنجه مزدوران رژیم پهلوی بودند ولی هیچ‌یک چنین باقیات و صالحاتی از خود به جای نگذاشتند.
علاقه‌مندان می‌توانند از طریق ارتباط با باشگاه مخاطبان نشریه رایحه خبرگزاری ایکنا و تماس با شماره ۳-۶۶۴۷۰۲۱۲، کانال تلگرام@iqnanews و یا صفحه اینستاگرام به نشانی Instagram/iqnanews با هیئت تحریریه هر شماره مرتبط باشند.


captcha