صدور انقلاب به خارج از مرزها، امنیت امروز کشور را رقم زده است
کد خبر: 3571723
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

صدور انقلاب به خارج از مرزها، امنیت امروز کشور را رقم زده است

گروه فرهنگی: کارشناس ارشد رسانه و ادیان گفت: اگر انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای کشور نمی‌رفت، امروز نیرویی در سوریه نداشتیم که با داعش مقابله کند و باید در داخل کشور با آن‌ها می‌جنگیدیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قزوین، اجتماع بزرگ جوانان و‌ دانشجویان استان قزوین بانام «انقلابیون جوان» با حضور پرشور اقشار مختلف مردمی، شب گذشته در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.
علی‌اکبر رائفی‌پور کارشناس ارشد رسانه و ادیان، در این تجمع با بیان اینکه میان جمهوری اسلامی و‌ انقلاب اسلامی تفاوت وجود دارد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی محدود به کشوری به نام ایران است اما انقلاب اسلامی که برگرفته‌شده از اندیشه امام راحل مبنی بر صدور انقلاب در جهان نشأت می‌گیرد‌.
وی افزود: فرق میان بازرگان با امام راحل هم در این بود که او به جمهوری اسلامی معتقد بود و‌لی امام(ره) به انقلاب اسلامی و‌ صدور آن تأکید داشت.
خداوند به کسی در طول انقلاب چک سفید امضاء نداده است
این کارشناس ارشد رسانه و ادیان با بیان اینکه خداوند به کسی در طول انقلاب چک سفید امضاء نداده است، گفت: تاریخ ۳۸ ساله انقلاب اسلامی نشان داده که این انقلاب حافظ و‌ نگه‌دار جمهوری اسلامی در برابر امواج و‌ توطئه‌هایی است که علیه آن توسط دشمنان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای کشور نمی‌رفت، امروز نیرویی در سوریه نداشتیم که با داعش مقابله کند و باید در داخل کشور با آنها می‌جنگیدیم.
رائفی‌پور با اشاره به لزوم داشتن شاخص، مبنا و‌ خط‌کش برای اشتباه نکردن در مسیر انقلاب تصریح کرد: اگر این شاخص و‌ مبنا که اسلام و‌ گرایش آن علی‌بن‌ابی‌طالب است، نباشد بی‌شک داشته‌های ما نابود و ما در سراب خواهیم رفت.
این کارشناس ارشد رسانه و ادیان تأکید کرد: نباید از این مبانی و شاخص‌ها کوتاه بیاییم چراکه باوجودآن در برابر زلزله‌های بزرگ‌سالم مانده و آسیبی به بدنه ما وارد نمی‌شود.
وی با اشاره به برخی شخصیت‌هایی که در ابتدا دم از انقلاب می‌زدند، عنوان کرد: این افراد زمانی منفعت خود را در حمایت از انقلاب می‌دیدند اما بعد در ضدیت با آن قرار گرفتند لذا این رفتار منافق‌گونه را باید دقیق شناخت.
این استاد دانشگاه ادامه داد: از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی این است که به مانند سانترفیوژ می‌چرخد و افراد غنی را از غیرغنی شناسانده و غیرانقلابیون را از چرخه انقلاب پیاده می‌کند.
این کارشناس ارشد رسانه و ادیان عنوان کرد: اگر حق را بشناسیم و شاخصی برای خود داشته باشیم خواهیم توانست افراد را بر مبنای آن سنجیده و بشناسیم چراکه انقلاب اسلامی نباید فردگرا باشد.
وی بیان کرد: داشتن شاخص و مبنا از اصلی‌ترین ملزومات انقلاب اسلامی است که ریشه آن باید در قرآن و اهل‌بیت(ع)باشد.
این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به شاخص‌های انقلابی‌گری اظهار کرد: شجاعت، خداترسی، اعتماد و‌ توکل به خداوند متعال از جمله ویژگی‌های انقلابی‌گری است که باید به آن توجه داشت.
وی افزود: هر کسی قیمتی دارد که قیمت فرد انقلابی، خود خداوند است چراکه چنین آدمی از هیچ کسی جز خدا ترس به خود راه نمی‌دهد و قدر دارایی بزرگی چون خداوند را می‌داند.
رائفی‌پور عاقل بودن را از دیگر شاخص‌های انقلابی گری دانست و اظهار کرد: فرد انقلابی اهل افراط و تفریط نیست و به وقت نیاز شمشیر می‌کشد و‌ به وقتی دیگر سکوت می‌کند، گاه بر سر میز مذاکره می‌نشیند و گاه برای جنگ خود را آماده می‌کند و در این میان حد وسط  وجود ندارد و افراد باید مسیر خود را انتخاب کنند لذا انقلابی بودن و انقلابی ماندن را باید خود فرد انتخاب کند.
captcha