باید نماز‌خوان باشیم یا نمازگزار
کد خبر: 3569071
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲

باید نماز‌خوان باشیم یا نمازگزار

توصیه قرآن به اقامه نماز می باشد و نه خواندن تنها، منتها برای رسیدن به اقامه نماز باید از قرائت آن آغازکنیم تا بعد بتوانیم به اقامه نماز برسیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا نوشت: در قرآن یک قرائت نماز داریم و یک اقامه نماز، اما توصیه قرآن به اقامه نماز می باشد و نه خواندن تنها، منتها برای رسیدن به اقامه نماز باید از قرائت آن آغازکنیم تا بعد بتوانیم برسیم به اقامه نماز.
بحث قرائت آنقدر مهم است که به نقل از مرحوم آیت الله العظمی بهجت(ره) می فرمایند:« فقط قرائت نماز اگر به موقع باشد و نه اقامه نماز، لحظه به لحظه انسان به اوج مسائل دینی وعرفانی می رسد» و چه برسد که انسان اقامه نماز را بخواهد انجام دهد.
امام حسین (ع) روز عاشورا وقتی یکی از یاران وی به ایشان گفتند وقت نماز است حضرت برای آن شخص دعا کردن که خداوند تو را جزء نماز گذاران قرار دهد و نه جزء نماز خوانها.
لذا در بحث مسئله نماز که اینقدر تاکید شده است بحث اقامه را باید پیگیری کنیم ضمن اینکه به قرائت نیز باید دقت شود تا ترک نشود.
دراین مبحث آیات قرآن  خطاب به این مسئله دارد که از جهنمیان می پرسند چرا شما جهنمی شدید می گویند : ما از نماز گزاران نبودیم
سوره مدثر :
فی‏ جَنَّاتٍ یَتَساءَلُونَ(۴۰)
(اصحاب یمین) در بهشت ها هستند. می پرسند:
عَنِ الْمُجْرِمینَ (۴۱)
از گنهکاران
ما سَلَکَکُمْ فی‏ سَقَرَ (۴۲)
«چه چیزی وارد کرد شما را در عذاب جهنم؟»
قالُوا لَمْ نَکُ مِنَ الْمُصَلِّینَ (۴۳)
گفتند: «نبودیم از نمازگزارن»

captcha