انتشار کتاب «انسان کامل» به زبان روسی در باکو
کد خبر: 3568939
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

انتشار کتاب «انسان کامل» به زبان روسی در باکو

گروه بین‌الملل: کتاب «انسان کامل» شهید مرتضی مطهری با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان به زبان روسی چاپ و منتشر شد.

انتشار کتاب «انسان کامل» به زبان روسی در باکو
کتاب «انسان کامل»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «islamfond.ru»، این کتاب پیش از این در سال 2008 با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و بنیاد مطالعات اسلامی این کشور در مسکو به زبان روسی به چاپ رسیده بود.
موضوع اصلی کتاب، معرفی انسان نمونه و الگوی تربیتی مورد نظر اسلام است که استاد مطهری از آن به عنوان انسان کامل یاد می‌کند. استاد مطهری در ضمن تفکیک نظرات صحیح و نادرست هر یک از مکاتب، دیدگاه اسلام را نیز تبیین می‌کند. دیدگاهی که در معرفی انسان کامل و نمونه بیش از هر چیز بر جامعیت و هماهنگی ارزش‌ها تأکید دارد.
ترجمه و انتشار چنین کتاب‌هایی به زبان روسی و عرضه آن در کشورهای مختلف، به تبیین ارزش‌های اسلامی و الگوهای صحیح یک انسان مسلمان کمک کرده و تعریف صحیحی از ویژگی‌های یک انسان کامل از دیدگاه اسلام ارائه می‌دهد و از اشاعه دیدگاه‌های نادرست از فرهنگ و مکتب اسلامی جلوگیری می‌کند که این نکته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
بازچاپ کتاب «فاطمه، فاطمه است»
بنیاد مطالعات اسلامی روسیه اخیرا کتاب «فاطمه، فاطمه است» را نیز با همکاری انتشارات «صدرا» با فرمت جدید و جلدی زیبا به زبان روسی تجدید چاپ کرده است.
این بنیاد اعلام کرد: «فاطمه، فاطمه است» گویاترین عبارتی است که می‌توان برای توصیف یک فراقهرمان زن به کار برد و این کتاب بدون شک یکی از پرخواننده‌ترین متن‌های مذهبی تاریخ ایران است.
انتشار این کتاب به زبان روسی برای خوانندگان روس، افتخار بزرگی برای بنیاد مطالعات اسلامی روسیه قلمداد شده است تا آثار ارزشمند نویسندگان بی‌نظیری چون علی شریعتی که با قلم منحصر به فرد خود صفحات تاریخ اسلام را ورق زده‌اند، به زبان روسی ارائه شود.
تصویری از کتاب «فاطمه، فاطمه است»
بازچاپ «فاطمه، فاطمه است» به زبان روسی
captcha