قرارگاه محرومیت‌زدایی در فارس تشكيل می‌شود
کد خبر: 3568534
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

قرارگاه محرومیت‌زدایی در فارس تشكيل می‌شود

گروه اجتماعی: طرح قرارگاه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و مناطق خاص حاشیه‌نشین با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان فارس به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از فارس، محمد بذرافشان، مدیر کل کمیته امداد امام خميني(ره) فارس امروز، 11 بهمن گفت: طرح قرارگاه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و مناطق خاص حاشیه‌نشین که به ابتکار و پیشنهاد کمیته امداد استان به استانداری فارس ارائه شده بود، با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به تصویب رسید.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های عضو قرارگاه، همکاری خود را با اجرای این طرح اعلام داشتند و به زودی نسخه اجرایی این طرح به دستگاه‌ها اعلام می‌شود.

بذرافشاني ادامه داد: در قرارگاه محرومیت‌زدایی برای تمامی دستگاه‌های عضو تکالیف مربوط به آن دستگاه مشخص شده و در این قرارگاه استاندار استان به عنوان رئیس ستاد و معاون امنیتی و سیاسی و اجتماعی به‌عنوان نایب رئیس و مدیرکل کمیته امداد امام(ره) به عنوان دبیر ستاد قرارگاه محرومیت‌زدایی تعیین شده‌اند.

مديركل كميته امداد امام فارس، هدف از تشكيل اين قرارگاه را، ایجاد وحدت رویه و هم‌افزایی منابع دستگاه‌ها در محرومیت‌زدایی و کمک به پیشگیری از مهاجرت به شهرها و حاشیه‌نشینی است.
وی افزود: طبق فرمایش حضرت امام(ره) که محرومیت‌زدایی عقیده و راه و رسم ماست و مناطق بحرانی و حاد محروم و مناطق خاص حاشیه‌نشین یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری لذا راه‌اندازي اين قرارگاه ضروري است.

بذرافشان در ادامه سخنان خود گفت: در پنج ماهه سال جاریبیش از 455 میلیارد ریال خدمات در سرفصل‌های مختلف توسط امداد استان به مددجویان مناطق محروم ارائه شده است.

مدیر کل كميته امداد فارس رویکرد طرح قرارگاه محرومیت‌زدایی را برنامه‌ریزی، حرکت جهادی در خدمت‌رسانی و رفع محرومیت عنوان کرد و گفت:‌ با توجه به اعلام همراهیدستگاه‌ها، این طرح به‌صورت ویژه در پنجاه و شش روستای پایلوت اجرا مي‌شود.

captcha