انتقاد از عدم توجه به آثار فرهنگی پروژه‌ها در کشور
کد خبر: 3567260
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
بسیج مطرح کرد:

انتقاد از عدم توجه به آثار فرهنگی پروژه‌ها در کشور

گروه فرهنگی:رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: پیوست‌نگاری فرهنگی اولین بند از سیاست‌های فرهنگی کشور است که در برنامه پنجم توسعه هم آمده است در حالی که بسیاری از پروژه‌هایی که امروزه اجرا می‌شود به آثار فرهنگی آن بی‌توجهی می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بسیج، رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز هشتم بهمن‌ماه پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد در مصلی این شهر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران فرهنگی، است اظهار کرد: در نظام ما فرهنگ مقدم بر اقتصاد است.
وی با اشاره به هجمه دشمن در جنگ نرم، تصریح کرد: برای شکست نخوردن در جبهه فرهنگی باید در این زمینه فعالیت‌های مناسبی صورت گیرد.
بسیج تاکید کرد: فرهنگ، حاشیه اقتصاد و سیاست نیست و بر آن‌ها اولویت دارد.
وی یادآورشد: پیوست فرهنگی یعنی هر پروژه و کار اقتصادی که در جامعه اتفاق می‌افتد باید آثار آن از نظر فرهنگی بررسی شود.
رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری افزود: پیوست‌نگاری فرهنگی اولین بند از سیاست‌های فرهنگی کشور است که در برنامه پنجم توسعه هم آمده است در حالی که بسیاری از پروژه‌های که امروزه اجرا می‌شود به آثار فرهنگی آن بی‌توجهی می شود.
بسیج افزود: پیوست‌نگاری فرهنگی حدفاصل طرح‌های عمرانی و مرحله اجرا است و باید به یک مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شود.
رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در پایان تصریح کرد: موسسه پیوست‌نگاری فرهنگی در استان تشکیل شده و آمادگی این را دارد که آثار فرهنگی پروژه‌های مختلف را بررسی کند.

captcha