بیان توصیه‌های اخلاقی امام رضا(ع) برای زائران رضوی
کد خبر: 3565353
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

بیان توصیه‌های اخلاقی امام رضا(ع) برای زائران رضوی

گروه اجتماعی: طی هفته جاری در رواق امام خمینی(ره) توصیه‌های اخلاقی امام رضا(ع) ساعت 17:40 برای زائران رضوی تبیین می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: طی هفته جاری ویژه زائران رضوی در رواق امام خمینی(ره) سلسله مباحث توصیه‌های اخلاقی امام رضا(ع) ساعت 17:40 برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر این سیره تربیتی امیر‌المومنین(ع) و سبک زندگی رضوی نیز در رواق امام خمینی(ره) برای زائران بازگو می‌شود، افزود: شرح فرازهایی از صحیفه سجادیه ساعت 10:50 در قالب برنامه‌های بیان معارف اهل بیت(ع) در مسجد گوهرشاد در نظر گرفته شده است.
حسینی با اشاره به اینکه علاوه بر این سیره تربیتی امام رضا(ع) نیز ساعت 5:30 در قالب سخنرانی‌های حوزه معارف اهل بیت(ع) طی هفته جاری به زائران ارائه می‌شود، عنوان کرد: در رواق دارالحجه نیز احکام معاملات و احکام اجتماعی در دو نوبت صبح و عصر تبیین خواهد شد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: طی هفته جاری در رواق دارالحکمه نیز ساعت 10:25(قبل نماز ظهر و عصر) احکام برای بانوان در موضوعات احکام تاتو، کاشت ناخن، طلاق و عقد، روزه و نماز استیجاری و ... بیان می‌شود.
وی عنوان کرد: سخنرانی‌های مذهبی نیز ویژه بانوان ساعت 10:40 در موضوعات ازدواج آسان در قرآن، همسرداری و مهارت‌های حل اختلاف، دعا در فرهنگ رضوی، عوامل تأخیر در اجابت دعا، اثرات تربیتی دعا، در رواق دارالحکمه برگزار می‌شود.
حسینی با بیان اینکه در نوبت عصر نیز احکام بانوان ساعت 15:55 درخصوص احکام خمس، موسیقی مبتذل، وقف و شرایط آن، در رواق دارالحکمه به زائران ارائه می‌شود، تصریح کرد: در حوزه سخنرانی‌های مذهبی ویژه بانوان از ساعت 16:10 راه‌های دست‌یابی به فضائل اخلاقی، خوش اخلاقی، حلم،  اخلاص، رضا به قضا و قدر الهی و ... برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: همچنین در رواق حضرت معصومه(س) نیز جلسات سخنرانی مذهبی و بیان احکام برگزار خواهد شد.
captcha