برنامه‌های حرم رضوی برای زائران غیرایرانی
کد خبر: 3558447
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷

برنامه‌های حرم رضوی برای زائران غیرایرانی

گروه اجتماعی: برنامه‌های فرهنگی مختلفی همه روزه برای زائران غیرایرانی حرم رضوی در نظر گرفته شده است که این برنامه‌ها در دو نوبت صبح و عصر اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: برتری‌های اخلاق در صحیفه سجادیه ویژه زائران عرب‌زبان در قالب سخنرانی تربیتی، اخلاقی و اجتماعی همه روزه، بعد از نماز عصر، در رواق دارالمرحمه حرم رضوی تبیین می‌شود.
وی افزود: علاوه بر این، طی هفته جاری، سخنرانی‌های اخلاقی با موضوعات عمل صالح در قرآن، اصحاب باوفای ائمه اطهار(ع)، اخلاق و آموزه‌های عملی امام حسن عسکری(ع)، ویژه زائران اردوزبان نیز، بعد از نماز مغرب و عشاء، در رواق کوثر برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی ابراز کرد: برای زائران ترک و آذری‌زبان نیز در نوبت صبح در رواق غدیر سخنرانی‌های اخلاقی با موضوعات فضیلت زیارت امام رضا(ع)، سیره فردی و اجتماعی حضرت رضا(ع)، رعایت حقوق دیگران و نقش حضرت رضا(ع) در احیای اسلام برگزار می‌شود تا با مفهوم واقعی زیارت آشنا شوند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای زائران انگلیسی‌زبان نیز طی هفته جاری برنامه‌هایی در نوبت صبح در رواق غدیر برگزار می‌شود، تصریح کرد: سیره فردی و اجتماعی حضرت رضا(ع) در کلام اهل بیت(ع)، آثار و برکات حضور فرزندان حضرت زهرا(ع) در ایران و نقش حضرت رضا(ع) در شکل‌گیری گفتمان بین ادیان از جمله موضوعاتی است که در این سخنرانی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی ابراز کرد: همچنین، موضوعات مختلفی از جمله بررسی سیره پیامبر(ص)، نقش ولایت فقیه در منطقه و بین‌الملل و تبیین جایگاه امام خمینی(ره) در استکبارستیزی در قالب سخنرانی، در نوبت عصر، در رواق غدیر برای زائران انگلیسی‌زبان تبیین می‌شود.
captcha