بیان سیره اخلاقی امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی
کد خبر: 3558123
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

بیان سیره اخلاقی امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی

گروه اجتماعی: جلسات بیان سیره اخلاقی امام حسن عسکری(ع)، طی هفته جاری برای زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: بیان سیره اخلاقی امام حسن عسکری(ع) یکی از برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در هفته اول ماه ربیع‌الثانی است.
وی با بیان اینکه این برنامه در قالب سخنرانی مذهبی در ساعت 17:30 در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، ابراز کرد: سلوک خانوادگی مهدی‌یاوران و تربیت فرزندان از دیگر موضوعاتی است که در خصوص آن‌ها برای زائران و مجاوران جلسات سخنرانی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه بیان احکام نگاه و پوشش و عبادات از دیگر موضوعاتی است که در هفته جاری در رواق دارالحجه حرم رضوی مورد بررسی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: همچنین حرم رضوی در شب ولادت امام حسن عسکری(ع)، از ساعت 17:30 تا 19:30 با مراسم جشن میلاد، میزبان زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) است.
وی ادامه داد: در خصوص احکام بانوان نیز در رواق دارالحکمه طی هفته جاری موضوعات مختلفی از جمله حکم موسیقی مبتذل، حجاب، احکام پزشکی، دعانویسی، فال و بستن قفل و ریسمان به ضریح برای زائران و مجاوران تبیین می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه همه روزه در نوبت صبح نیز در رواق دارالحکمه برای بانوان موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، گفت: فرهنگ‌سازی و تقویت تعاملات خانوادگی، مقابله با جنگ نرم و زدودن چالش‌های آن، اهمیت ازدواج از منظر قرآن، اهداف و نتایج تشکیل خانواده و راهکارهای زندگی بهتر از جمله موضوعاتی است که توسط بانوان اساتید برای زائران و مجاوران تبیین می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی، اهمیت فرزندپروری از دیدگاه اسلام را از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسات معنوی عنوان کرد و افزود: راهکارهای درک متقابل خانواده و نوجوانان، شیوه انتقال مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان و شاخصه‌های خانواده نامتعادل در اسلام نیز برای زائران در رواق دارالحکمه تبیین و تشریح می‌شود.
وی بیان کرد: شرح حدیث کساء و نکات کاربردی آن در خانواده، روش‌های حمایتی و تشویقی برای تکریم سالمندان و خانواده و ارزش‌های دینی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز در رواق حضرت معصومه(س) طی هفته جاری برای زائران تبیین می‌شود.
captcha