اجرای امر به معروف ریشه منکرات را در جامعه می‌خشکاند
کد خبر: 3556595
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱

اجرای امر به معروف ریشه منکرات را در جامعه می‌خشکاند

گروه اجتماعی: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه اجرای امر به معروف ریشه بسیاری از منکرات را در جامعه می‌خشکاند، گفت: معلمان از جایگاه بس ارزشمند در جامعه برخوردار هستند و لازم است فرهنگیان عزیز خود آمر به معروف باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان امروز، پنجم دی ماه کارگاه آموزشی احکام فقهی - قضایی امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر و آموزش آن در مدارس، اظهار کرد: احیای این مهم یکی از خواسته های رهبر انقلاب است و همه باید برای تحقق این خواسته معظم له تلاش کنند.

وی با اشاره به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کنونی افزود: بسیاری از ناهنجاری‌ها در سطح اجتماع ناشی از کم‌توجهی به این واجب الهی است.

نریمانی بیان کرد: آموزش و پرورش، خانواده و دستگاه‌های فرهنگی از نهادهای متولی امورات فرهنگی جامعه هستند و تعامل و همکاری آن‌ها راهگشای بسیاری از مسائل، مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد بود.

وی نقش آموزش و پرورش را در جامعه با توجه به وظیفه ذاتی آن مهم برشمرد و اعلام کرد: همه حوزه‌ها در آموزش و پرورش نسبت به ادای این وظیفه به ویژه در بحث تربیتی سهیم هستند چرا که «آموزش» و «پرورش» لازم و ملزوم هم هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان، عنوان کرد: مدیران و معاونان مدارس باید نسبت به مسائل پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان در کنار آموزش آنان توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اجرای امر به معروف ریشه بسیاری از منکرات را در جامعه می‌خشکاند، یادآور شد: معلمان از جایگاه بس ارزشمند در جامعه برخوردار هستند و لازم است فرهنگیان عزیز خود آمر به معروف باشند.

captcha