برنامه‌های زائران غیرایرانی در حرم رضوی
کد خبر: 3556449
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

برنامه‌های زائران غیرایرانی در حرم رضوی

گروه اجتماعی: برنامه‌های متنوعی ویژه زائران غیرایرانی توسط اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در هفته جاری درنظر گرفته شده است.

‌حجت‌الاسلام سید‌جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: برنامه‌های متنوعی ویژه زائران غیرایرانی توسط اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در هفته جاری اجرا می‌شود.
وی با اشاره به تبیین رازهای موفقیت در قالب سخنرانی‌های اخلاقی، مذهبی و اجتماعی همه روزه از ساعت 12، ویژه زائران عرب‌زبان در رواق دارالمرحمه حرم رضوی، افزود: علاوه بر این، سلسله جلسات عقیدتی ـ سیاسی با عنوان «اسلام برتر می‌شود و بر آن برتری نیست» بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم رضوی ویژه زائران عرب‌زبان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برای زائران اردوزبان نیز ضمن برگزاری مراسم قرائت زیارات و ادعیه، جلسات سخنرانی با موضوعات متنوعی بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق کوثر برگزار خواهد شد، ابراز کرد: رهنمودهای اخلاقی ائمه اطهار(ع)، نقش دین در تکامل انسان، سیمای نمازگزاران در قرآن، اهتمام به نماز در کلام و سیره رضوی، آثار و برکات نماز در زندگی و اهمیت و آثار تقوا در زندگی از جمله موضوعات سخنرانی‌ها برای زائران اردوزبان است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای زائران ترک و آذری‌زبان نیز همه روزه از ساعت 10 تا 11 در رواق غدیر سخنرانی‌های مذهبی ارائه می‌شود، عنوان کرد: بررسی سیره پیامبر(ص)، آثار و برکات حضور فرزندان حضرت زهرا(س) در ایران و نقش حضرت رضا(ع) در ایجاد گفتمان‌های بین ادیان از جمله موضوعات این سخنرانی‌ها به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه در نوبت عصر نیز جلسات سخنرانی در رواق غدیر با موضوعات سیره فردی و اجتماعی حضرت رضا(ع) در کلام اهل بیت(ع)، بررسی سیر تاریخی تقریب مذاهب در روایات و نگاه اسلام شیعی به کسب علم از منظر قرآن برای زائران ترک و آذری‌زبان برگزار می‌شود، عنوان کرد: برنامه‌های حرم رضوی از اتاق گفت‌وگوی زنده اینترنتی «رضوی‌تاک» برای مخاطبان به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی پخش می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی در ادامه بیان کرد: پاسخ به شبهات کربلا و عاشورا، شرح زیارت جامعه کبیره، شرح نهج‌البلاغه، سخنرانی با موضوعاتی همچون حضرت عیسی(ع) از نگاه اسلام، اخلاق نبوی، وحدت در نگاه اهل بیت‌(ع)، گفت‌وگوی مخاطب‌محور از جمله برنامه‌های رضوی‌تاک است.
captcha