سرنوشت جنگ در سوریه با سرنوشت ما گره خورده است/ كمبود روحانی در كشور
کد خبر: 3554684
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
محمدی گلپایگانی:

سرنوشت جنگ در سوریه با سرنوشت ما گره خورده است/ كمبود روحانی در كشور

گروه اجتماعی: رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تأكید بر این نكته كه تمام شیعیان جهان از حرم‌های اهل بیت(ع) دفاع می‌كنند، گفت: سرنوشت جنگ در سوریه با سرنوشت ما گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری شب گذشته، 27 آذرماه در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب شیراز كه به‌مناسبت فرا رسیدن 17 ربیع‌الاول در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام هفته وحدت، آن را از بركات و ابتكارات امام راحل جهت ایجاد پیوند محكم‌تر میان برادران اهل تسنن و تشیع دانست.
وی به فتح حلب در سوریه اشاره كرد و افزود: حلب بزرگ‌ترین شهر كشور سوریه است و استكبار نقشه كشیده بود تا شهر حلب واقع در شمال سوریه را تصرف كند و آن را به عنوان مركز حكومت داعش انتخاب كرده بود.

استكبار به دنبال تقسیم كشور سوریه بود
محمدی گلپایگانی با تصریح اینكه استكبار به دنبال تقسیم كشور سوریه بود، گفت: اساس این قضیه و تفكر مربوط به استكبار است و آن‌ها چنین نقشه‌ای كشیده بودند تا كشور سوریه را كه در خط مقدم مبارزه با اسرائیل است را تجزیه كنند.

تلاش استكبار در جهت از بین بردن مانع بزرگ اسرائیل بود

رئیس دفتر مقام معظم رهبری سوریه را تنها كشوری برشمرد كه تاكنون در مقابل استكبار و صهیونیست تسلیم نشده و به مقاومت خود در منطقه ادامه داده است، گفت: با این تفاسیر استكبار به دنبال آن بود تا این مانع بزرگ را از پیش پای اسرائیل بردارد و هدف این بود كه این سنگر محكم را تصرف كند اما خود حكومت سوریه برخلاف سایر كشورهای عربی هرگز تسلیم نشد.
وی گفت: به قول مفتی بزرگ سوریه كه در مراسم هفته وحدت در چند روز گذشته در تهران سخنرانی می‌كرد كشورهای عربی دیگر برای ایجاد ارتباط با اسرائیل صف كشیده‌اند اما تنها كشوری كه ایستاد و تن به این ذلت و خواری نداد سوریه بود و از این جهت برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است.
محمدی گلپایگانی با بیان اینكه ممكن است برای برخی این سئوال پیش آید كه چرا ما به سوریه كار داریم و باید به آنجا برویم و بجنگیم در حالی كه ما با آنان مرز مشترك نداریم، گفت: در پاسخ این سئوال باید گفت كه اگر ما آنجا نجنگیم، دشمنان در كشور ما با ما خواهند جنگید و این مسلم و روشن است.
وی با بیان اینكه نقطه ارتباط و پشتیبانی‌های ما از گروه مجاهد مبارز حزب‌الله، سوریه است، افزود: یعنی همه پشتیبانی‌هایی كه جمهوری اسلامی از حزب‌الله كه هم رهبرش و هم همراهانش از شیعیان ناب و اراتمندان محكم اهل بیت(ع) هستند، دارد از طریق سوریه است.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار كرد: حزب‌الله همان‌هایی هستند كه ارتش افسانه‌ای شكست ناپذیر اسرائیل را كه در جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1967 ظرف 6 روز سه كشور را شكست داد، در جنگ 33 روزه خود ناكام كرد و این اولین شكستی بود كه اسرائیل از دست مبارزین مسلمان چشید و چگونه می‌شود این چنین افرادی را به حال خودشان رها كرد.

تمام شیعیان جهان از حرم‌های اهل بیت(ع) دفاع می‌كنند

محمدی گلپایگانی با طرح این سئوال كه آیا زمانی كه دشمن به حرم‌های اهل بیت(ع) حمله می‌كند، ما نباید از این حرم‌ها دفاع كنیم؟، گفت:  در سوریه نیز حرم حضرت زینب(س) قرار دارد و این‌ها تمام تلاششان را كردند تا بتوانند این گنبد و بارگاه و حرم را با خاك یكسان كنند و رسماً گفتند اولین هدف ما انهدام حرم امام حسین(ع) در كربلا، بعد حرم حضرت علی(ع) در نجف و سپس حرم امام رضا(ع) در مشهد است لذا تمام شیعیان اعم از ایرانی و غیر ایرانی همه آن‌ها از حرم‌های اهل بیت(ع) دفاع می‌كنند.

سرنوشت جنگ در سوریه با سرنوشت ما گره خورده است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تأكید بر اینكه سرنوشت جنگ در سوریه با سرنوشت ما گره خورده است، گفت: خوشبختانه در این روزها همه نقشه‌های آنان نقش بر آب شد و وقتی حلب به دست مسلمانان، شیعیان و ارادتمندان اهل بیت(ع) گشوده شد به اصطلاح شاخ غول شكست و اكنون نیز تلاش می‌كنند بلكه بتوانند این بازماندگان جنایتكار داعش را به نحوی نجات دهند.
وی، جنایات داعش را طی سال‌های اخیر لكه ننگی بر تاریخ بشری دانست و گفت: اخیراً نیز شنیده‌ایم كه این جنایتكاران 20 نفر از جوانان موصل را زنده زنده پوست كندند و این‌ها كسانی هستند كه به زن، كودك، بزرگ، جوان و پیر رحم نمی‌كنند.
محمدی گلپایگانی با تأكید بر اینكه اگر امروز در سوریه حضور داریم باید چنین باشد، گفت: قدرت، هیبت و هیمنه جمهوری اسلامی تا آنجاست كه همه اظهار می‌كنند اگر بخواهد، صلحی در منطقه به وجود آید بدون حضور ایران امكان نخواهد داشت.

ارتباط مردم با ولایت فقیه، خدایی است
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن رساندن سلام معظم‌له به مردم استان فارس، به استقبال گسترده مردم این استان در زمان سفر ایشان به فارس اشاره كرد و گفت: این عشق و علاقه مردم نسبت به معظم‌له پایان‌ناپذیر است و این ارتباط خدایی و معنویی است.
وی تأكید كرد: این مودت چیزی نیست كه بتواند با عوامل ظاهری به وجود آورد بلكه در دل و جان مردم است؛ مخصوصاً نسبت به این منطقه‌ای كه ملقب به حرم سوم اهل بیت(ع) شده است و این مسئله تا ابد باقی خواهد ماند.
محمدی گلپایگانی در ادامه خطاب به طلابی كه در این مراسم ملبس به لباس پیامبر(ص) می‌شدند، گفت: این افتخار بسیار بزرگی است و از این لحظه شما سرباز رسمی امام زمان(عج) خواهید بود.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری روحانیان را با نیروهای مسلح مقایسه كرد و گفت: در نیروهای مسلح وقتی كسی لباس نظامی می‌پوشد آن هم با هر درجه‌ای، باید رعایت‌هایی به احترام لباسش داشته باشد چرا كه مردم او را مدافع استقلال یا مرزهای جمهوری اسلامی می‌دانند و اگر كسی در این لباس خلافی مرتكب شد شامل دو مجازات یكی برای خودش و دیگری برای تخلفی كه نسبت به خودش مرتكب شده است، می‌شود.
وی گفت: همچنین خداوند در قرآن كریم نیز درباره زنان پیامبر(ص) می‌فرماید ای زنان پیامبر(ص)، شما زنان معمولی جامعه نیستید و اگر خلافی انجام دهید خداوند دو مجازات به شما می‌دهد چون هم گناهی انجام داده‌اید و باید مجازات شوید و هم اینكه شأن زوجیت و حریم پیامبر را رعایت نكردید بنابراین دو مجازات می‌شوید.
محمدی گلپایگانی ادامه داد: لباس روحانیت نیز همین‌گونه است و از این تاریخ كه شما ملبس می‌شوید یك وظایف جدیدی به عهده شما خواهد آمد و همه جا نباید بروید و هر كاری نباید كنید و یك روحانی باید مراقبت كند به خصوص در این زمانی كه روحانیت آماج اهداف شوم استكبار است.

امروز استكبار به دنبال لكه‌دار كردن روحانیت است
وی با تأكید بر اینكه روحانیت امروز هدف لكه‌دار شدن استكبار است، گفت: آنان می‌خواهند به هر نحوی این قشر محترم را از انظار مردم بیندازند لذا ما وظیفه داریم خودمان را حفظ كنیم و هر كدام یك مبلغ برای جامعه اسلام باشیم.

حوزه‌های علمیه هنوز هم جوابگوی نیازمندی‌های جامعه نیستند
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با ذكر این نكته كه امروز جامعه به روحانیت نیازمند است، گفت: هنوز هم با هم توسعه‌هایی كه حوزه های علمیه پیدا كردند و قابل مقایسه با گذشته نیست، این مراكز جوابگوی نیازمندی‌های جامعه نیست و حوزه‌های علمیه كم داریم.

تحصیل 95 هزار طلبه ایرانی و خارجی در حوزه علمیه قم

محمدی گلپایگانی از تحصیل 80 هزار طلبه ایرانی و 15 هزار طلبه غیرایرانی در حوزه علمیه قم خبر داد و گفت: با وجودی كه تهران ام‌القرای جهان اسلام است اما هنوز برخی از روستاهای آن‌ فاقد روحانی است و لذا روحانیان هر جا كه نیاز به روحانی دارد باید بروند.

طلبه و روحانی در حوزه‌های علمیه نباید بماند
وی تأكید كرد: طلبه و روحانی در حوزه‌های علمیه نباید فسیل شود و بماند چنانچه ما مشاهده كردیم كه كشیش‌های مسیحی برای تبلیغ دین مسیحیت حتی به سوی قبایل بدوی و آدم‌خوار می‌رفتند و كشته می‌شدند و امروز هم روحانیان ما باید این‌گونه خود را برای تبلیغ دین مهیا كنند تا هر جا كه لازم بود بروند.
محمدی گلپایگانی اظهار كرد: اكنون جامعه ما نیازمند روحانیان هستند و متأسفانه بسیاری از افراد جامعه ما مسائل اولیه شرعی خود را بلد نیستند و اگر از آن‌ها درباره شكیات، شرایط نماز جماعت، خمس، زكات و غیره بپرسند نمی‌دانند لذا روحانی باید مانند یك طبیب عمل كند چنانچه پیامبر(ص) یك پزشك طبیب بود اما مطب نداشت كه مریض به سراغ او آید، نمره بگیرد و پول ویزیت دهد بلكه راه می‌افتاد و یك جا نمی‌ایستاد و در جامعه می‌گشت تا مردم را معالجه كند.
captcha