هدف تمام جلسات مذهبی رسیدن به خدا باشد
کد خبر: 3552188
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
حجت‌الاسلام میرباقری:

هدف تمام جلسات مذهبی رسیدن به خدا باشد

کانون نبأ: هدف تمام جلسات مذهبی، رسیدن به خدا باشد زیرا تنها یک نور در جهان وجود دارد و آن خدا است؛ در برخی محافل هنگام توزیع چای، می‌گویند قرآن پخش کنید. یا می‌گویند قرآن بخوانید تا سخنران برسد. این رفتارها، توهین به قرآن است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم سوگواری شهادت امام  حسن عسکری(ع) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال بنی هاشمی، مدیر حوزه علمیه نبی‌اکرم(ص) در مسجد آشتیانیها به نشانی تهران، خیابان 17 شهریور، ایستگاه ناصری برگزار شد.
این مراسم با اقامه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین بنی هاشمی، آغاز شد. سپس وی حدیث کسا را قرائت کرد و در ادامه مراسم سوگواری در مسجد آشتیانیها، حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری استاد حوزه علمیه سخنرانی کرد.
وی افزود: در برخی محافل هنگام توزیع چای، می‌گویند قرآن پخش کنید. یا می‌گویند قرآن بخوانید تا سخنران برسد. این رفتارها، توهین به قرآن است.
حجت‌الاسلام میرباقری ادامه داد: هدف تمام جلسات مذهبی، رسیدن به خدا باشد زیرا تنها یک نور در جهان وجود دارد و آن خدا است.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: قرآن با کلام پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) تفسیر می‌شود.
وی ادامه داد: همراهی قرآن و عترت(ع) باید با معرفت و تبعیت محض (اطاعت کامل) توأم شود وگرنه امکان گمراهی انسان ها حتی شیعیان وجود دارد.
حجت‌الاسلام در پایان سخنرانی گفت: معرفت انسان باید با اطاعت همراه شود همچنان که در وصف امام زمان گفته‌اند «آنها برای مولایشان از کنیز، مطیع‌تر هستند.» بنابراین شناخت و عمل، قدم‌های رسیدن به خدا هستند.
در ادامه عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) در مسجد آشتیانیها، محمدرضا طاهری و حسین طاهری مرثیه سرایی کردند.
در ادامه تعدادی از تصاویر این مراسم می آید.













captcha