ظرفیت‌های وقف جمعی را افزایش می‌دهیم/ ضرورت مشاوره به واقفین قبل از وقف
کد خبر: 3551212
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
حجت‌الاسلام شرفخانی :

ظرفیت‌های وقف جمعی را افزایش می‌دهیم/ ضرورت مشاوره به واقفین قبل از وقف

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه خیرین قبل از وقف به مشاوران حوزه وقف مراجعه کنند، گفت: سیاست سازمان اوقاف آسان‌سازی وقف و افزایش ظرفیت‌های وقف جمعی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به سیاست‌ سازمان اوقاف در خصوص جهت‌دهی واقفان به وقف‌های جدید گفت: سیاست‌های کلی ما در رابطه با مهندسی نیات واقفان و ایجاد موقوفات جدید از طریق مشاوره‌ای که سازمان اوقاف به مردم ارائه می‌کند در موضوع نیازهای کشور و رفع آلام و مشکلات بشری در حوزه داخلی و جهانی با محوریت جهان اسلام و مسلمانان است.

وی با اشاره به ضرورت مراجعه واقفان به مشاوره‌های سازمان اوقاف، افزود: آنچه که امروز ضرورت دارد، این است که خیرین و افرادی که تصمیم به وقف دارند، ابتدا با مشاوران سازمان گفت‌وگو کنند و بعد عمل وقف را انجام دهند، اما  می‌بینیم که واقفان قبل‌از مشاوره، برای کار خیر و یا وقف تصمیم خود را گرفته‌اند و بعد از این تصمیم به ما مراجعه می‌کنند، لذا موارد کمی داریم که فرد برای مشاوره در حوزه وقف به ما مراجعه کند.

شرفخانی با بیان اینکه نیازهای اساسی امروز، دامنه وسیع‌تری پیدا کرده و افرادی که با وقف اموال خود، اقدام به عمل نیک و خدا پسندانه می‌کنند، توجه بیشتری به نیت خود داشته باشند، اظهار کرد: شاید در گذشته با ساخت یک مدرسه، علم در جامعه گسترش پیدا می‌کرد اما امروز انواع مراکز آموزشی، پژوهشی، درمانی، خدمات قرآنی و امثال آن هم نیاز است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: پیشنهاد ما این است که اگر کسی می‌خواهد چیزی را وقف کند اول مشاوره وقف را داشته باشد و بعد از آن وقف را انجام دهد. چراکه بعضا خود نوع نوشتار وقفی و نوع عنوان‌بندی موضوع وقف می‌تواند در نسل‌های آینده هم کمک‌ خوبی برای مردم داشته باشد و یا می‌تواند آسیب جدی را در اجرای نیت واقف ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ‌تلاش ما برای روز شمار دهه وقف هم به صورت موضوعی و با هدف شناساندن وقف‌های جدید بود، گفت: در این خصوص نیت‌ را استخراج کردیم و بر اساس سر فصل‌ها آنها را انجام دادیم. بر همین اساس سیاست سازمان اوقاف این است که آسان‌سازی وقف را انجام دهیم و ظرفیت‌های وقف جمعی را افزایش دهیم.

شرفخانی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت متخصصین به ویژه ظرفیت صنف‌های مختلف برای‌ ایجاد وقف‌های ‌اصناف مانند استفاده از ظرفیت یاوران وقف سلامت، یاوران وقف علم و فناوری و یاوران وقف ازدواج برای کسانی که دغدغه‌مند این حوزه‌ها هستند در دستور کار ما قرار گرفته‌ است و امیدواریم که خیرین در این حوزه کمک کنند تا نیازهای روز و مهم جامعه را ترویج و تبلیغ کنیم و هم شاهد گسترش تعداد موقوفات باشیم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۰۸:۵۸
0
0
باید برنامه ریزی و نظارت دقیقی بر این امر صورت گیرد
captcha