امر به معروف و نهی از منکر در ادارات عامل مهم برای دفاع از حقوق مردم است
کد خبر: 3549738
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

امر به معروف و نهی از منکر در ادارات عامل مهم برای دفاع از حقوق مردم است

گروه اجتماعی: فرماندار لنگرود با بیان اینکه باید هوشیار باشیم تا فساد و رشوه اداری به جامعه اسلامی آسیب وارد نکند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در اداره‌ها مهم‌ترین عامل برای دفاع از حقوق مردم است.

سید رضا جوادپور، فرماندار لنگرود در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به اینکه انسان موجودی اجتماعی است و سرنوشت هر انسان با سرنوشت دیگران در ارتباط است، گفت: در نگاه دینی هم همانگونه که یک انسان در قبال عمل خود مسئول است در قبال اعمال دیگران هم مسئول و بازتاب این کار به خود آدم برمی گردد.

وی با اشاره به ضرورت انجام معروفات و پرهیزاز منکرات در فضای اداری، افزود: حفظ سلامت و تضمین امنیت اخلاقی، رفتاری، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف و در مسیر عدالت رسالت اصلی دولت است.

جوادپور ادامه داد: جامعه اسلامی باید هوشیار، بانشاط و پر امید، امانت دار، مردم دار، آماده به مقاومت و زنده و مقاوم باشد و مردم باید جلوه های آنی و درخشان این تحول را مشاهده کنند.

وی مردم را اصل بقا و دوام نظام در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری عنوان و تصریح کرد: اگر ما در فضای ادارای مردم را از خود دور کنیم به اصل نظام خدشه وارد می شود و به فرموده مقام معظم رهبری محیط جامعه ما باید به گونه ای باشد که اگر در آن فسادی هم پیدا شد فرصت رشد پیدا نکند و زود از بین برود.

فرماندار لنگرود ادامه داد: رعایت عدالت، قانون، انجام معروفات و پرهیز از منکرات در فضای اداری حق مردم است در غیر اینصورت ناهنجاری، نارضایتی و ناامنی فکری و اخلاقی در جامعه ایجاد می شود.

جوادپور تاکید کرد:  امر به معروف و نهی از منکر در فضای خانواده، جامعه و اداری، جامعه و محیط اجتماعی سالم را به دنبال دارد.

فرماندار لنگرود اظهار کرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در اداره‌ها و نهادها برای جلوگیری از خیانت در امانت، تبعیض و فساد مالی و اخلاقی در جامعه امری ضروری است.

وی با بیان اینکه باید هوشیار باشیم تا فساد و رشوه اداری به جامعه اسلامی آسیب وارد نکند، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در اداره‌ها مهم‌ترین عامل برای دفاع از حقوق مردم است.

captcha