خدا که فراموش شود، هر ظلم و جنایتی از انسان سر می‌زند
کد خبر: 3545630
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

خدا که فراموش شود، هر ظلم و جنایتی از انسان سر می‌زند

گروه اجتماعی: استاد حوزه و کارشناس برنامه مذهبی رسانه ملی گفت: غفلت از خدا ریشه تمام بدی‌ها است؛ خدا که فراموش شود هر ظلم و جنایتی از انسان سر می‌زند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه و کارشناس برنامه مذهبی رسانه ملی امروز یکشنبه 23 آبان در سوگواره بصیرت حسینی که در حرم مطهر امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار شد، با تأکید بر اینکه هر کار خیری صدقه است، تصریح کرد: اگر فرزندان از کودکی با قرآن، مسجد، دعا و زیارت مأنوس باشند، بی تردید تا آخر عمر، انس و الفت خود را حفظ خواهند کرد.
وی با بیان اینکه فرهنگ وقف به‌ویژه در امور فرهنگی و تبلیغی باید در جامعه ترویج شود، افزود: در دین مبین اسلام بر صدقه جاریه تأکید فراوانی شده و وقف، یکی از بهترین مصادیق صدقه جاریه است. 
حجت‌الاسلام فرحزاد با اشاره به اینکه ساخت درمانگاه، مدرسه، تربیت شاگرد خوب، تربیت فرزند صالح از مصادیق صدقه جاریه محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: تربیت فرزند یکی از اموری است که به آن تاکید فراوان شده و بهترین چیزی که انسان از خود به یادگار می گذارد، ولد صالح است.
کارشناس دینی رسانه ملی، با تاکید بر اینکه ارزش صدقه در آن است که انسان با دست خود انفاق کند، افزود: چه خوب است تا زنده هستیم مقداری از امکاناتی که در اختیار ماست انفاق کنیم و جلوتر بفرستیم، چه بسا وصیت‌هایی که پس از مرگ خاک خورده و به آن عمل نشده است. 
حجت الاسلام فرحزاد با بیان روایتی از شخصی که به پیامبر وصیت کرده بود انبار خرمایش را پس از مرگ انفاق کند تصریح کرد: رسول خدا(ص) پس از عمل به وصیت آن شخص، تنها دانه خرمایى را که در ته انبار باقى مانده بود به مردم نشان داد و فرمود اگر این فرد با دست خودش در زمان حیاتش این دانه خرما را انفاق کرده بود، ثواب و ارزش آن از این انبار خرمایى که پس از مرگش به فقرا داده شد، بیشتر بود.
این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنانش با قرائت فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق گفت: غفلت از خدا ریشه تمام بدی‌ها است؛ خدا که فراموش شود هر ظلم و جنایتی از انسان سر می زند. 
حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در ادامه با اشاره به ایام پیاده روی اربعین اظهار داشت: بنده به حال مردم عراق غبطه می خورم که با وجود مشکلات اقتصادی و درگیری با گروه‌های تکفیری، در این ایام یکپارچه خادم حسین(ع) می شوند و به بهترین شکل از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند.
سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه صفر از 18 آبان‌ماه در شبستان آیت الله عاملی حرم مطهر امامزاده محمدهلال بن علی(ع) آغاز شده و تا 28 آبان ادامه خواهد داشت.
آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.
captcha