افزایش مشارکت‌های مردمی در تأمین امکانات مورد نیاز زائران اربعین
کد خبر: 3545346
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

افزایش مشارکت‌های مردمی در تأمین امکانات مورد نیاز زائران اربعین

گروه اجتماعی: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز با بیان اینکه اقلام قابل توجهی از سوی مردم برای مواکب و محله‌هایی که برای خدمت‌رسانی به زوار در استان تعیین شده‌اند، فراهم و ارسال شد، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود سه برابر آوردهای سال گذشته را بتوانیم تأمین کنیم و در اختیار زائران قرار دهیم.

عزیزالله زارعی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان گفت: کمیته مشارکت‌های مردمی اربعین، تغذیه و اسکان زائران اربعین حسینی وظیفه جمع‌آوری کمک‌ها و تأمین اقلام موردنیاز زائران را در هر دو مرز بر عهده دارد.

وی گفت: این کمیته علاوه بر تأمین اقلام تغذیه و امکانات، بحث اسکان زوار در دو مرز را نیز بر عهده دارد. بحمدالله با عنایت اهل‌بیت(ع) و کمک مردم اقلام قابل توجهی برای مواکب و محله‌هایی که برای خدمت‌رسانی به زوار در استان تعیین شده‌اند، فراهم و ارسال شد.

زارعی با اشاره به همکاری سازمان شرکت غله استان جهت تأمین دوهزار گونی آرد برای مواکب گفت: روزانه 150 هزار قرص نان به مواکب ارسال می‌شود. علاوه بر این بیش از 100 نانوایی سنتی و صنعتی در دو مرز روزانه پخت نان دارند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز  افزود: علاوه بر این، با توجه به اینکه تعدادی از مواکب ما در کشور عراق مستقر هستند، اقدام قابل توجهی از طریق مرز مهران برای زائران فرستاده شد.

وی ادامه داد: افرادی که علاقه‌مند به مشارکت در اکرام و پذیرای از زوار هستند می‌توانند کمک‌های خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز واقع در چهارراه آبادان تحویل دهند. این امکانات مستقیماً در اختیار مواکب قرار می‌گیرد.

زارعی اعلام کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود سه برابر آوردهای سال گذشته را بتوانیم تأمین کنیم و در اختیار زائران قرار دهیم.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز در پایان گفت: با توجه به اینکه از طریق کمک‌های دولتی نمی‌توان امکاناتی را برای خدمت به زوار تهیه کرد، مردم ما به خصوص مردم اهواز می‌توانند اقلام موردنیاز زائران(اقلام خوراکی، بهداشتی و سایر امکانات موردنیاز) به هر مقدار که برای آنها مقدور است به زائران اهدا کنند تا بتوانیم با توانمندی بیشتر در خدمت زائران باشیم.

captcha