ایکنا روش زیست قرآنی را به مطبوعات بیاموزد
کد خبر: 3544650
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
مجتبی شاکری:

ایکنا روش زیست قرآنی را به مطبوعات بیاموزد

گروه هنر: رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: یکی از رسالت‌های مهم خبرگزاری ایکنا این است که راه و روش کار و زیستن قرآنی را به مطبوعات آموزش دهد.

مجتبی شاکری، رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در بازید خود از غرفه خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: جوهره انقلاب اسلامی خصیصه فرهنگی بودن آن است، بنابراین رسانه در چنین شرایطی اهمیت دو چندان پیدا می‌کند. با این توضیح رسانه‌هایی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌بایست جنس کار خود را با آرمان‌های انقلاب اسلامی هم‌خوان کنند.
وی افزود: متأسفانه برخی از رسانه‌ها متوقف در رساندن خبر هستند؛ زیرا وظیفه رسانه است که از انتقال خبر به سمت تحلیل خبر نیز حرکت کند، حتی معتقدم رسانه‌ها قادرند به اتاق فکر نیز تبدیل شوند تا با شناسایی اهداف انقلابی به جریانات فعال اجتماعی خط‌دهی کنند.
شاکری در بیان رسالت خبرگزاری قرآن در عرصه مطبوعات تصریح کرد: بسیاری از مطالبات امروز جامعه ما نشئت‌گرفته از قرآن است؛ برای مثال سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی روشی است که از دل قرآن می‌شود چگونگی آن را استخراج کرد، بنابراین رسالت خبرگزاری ایکناست که چگونگی رسیدن به این خواست قرآنی را به مردم نشان کند. همچنین پاسخ دادن به تعارضاتی که در این عرصه وجود دارد انتظار می‌رود یکی دیگر از رسالت‌های خبرگزاری ایکنا باشد.
captcha